Exclusiv
Conexiuni adevărate: Heineken® și Bodega lansează “The Boring Phone”
- Heineken® și brand-ul american și retailer-ul Bodega au lansat „The Boring Phone” care își propune să ajute oamenii să realizeze că se pot bucura mai mult de viețile lor când acestea au mai puțină legătură cu telefonul.
- Produs de Human Mobile Devices (HMD), “The Boring Phone” se întoarce la origini, pentru că nu oferă access la internet, rețele sociale sau alte aplicații.
- Construind în continuare pe ideea de “deconectare digitală”, HMD debutează cu un parteneriat anunțat la conferința MWC în 2024, prin care va produce dispozitive pentru mărcile Heineken și Bodega.
- Dispozitivul va fi dezvăluit joi, 18 aprilie, la standul “pop-up” al celor de la Bodega în cadrul Milan Design Week, cel mai mare festival de design și inovație din lume.
- În urma unui studiu care arată că 90% dintre oameni recunosc că obișnuiesc să dea scroll pe telefon când ies în oraș, Heineken® a ascultat nevoile tinerilor adulți care doresc să se deconecteze de la dispozitivele lor.
17 aprilie 2024: Heineken®, în colaborare cu Bodega, creatorii de bun-gust în materie de modă și street culture, lansează “The Boring Phone”, produs de Human Mobile Devices (HMD).
Capabilitățile limitate ale telefoanelor “dumb” – care sunt proiectate să aibă caracteristici tehnologice reduse – au ca scop încurajarea conexiunilor sănătoase între oameni în timpul ieșirilor în oraș, prin deconectarea de la smartphone-uri.
Pentru că smartphone-urile au ajuns să aibă specificații atât de avansate și să fie atât de captivante pentru utilizatori, este din ce în ce mai ușor să ne conectăm la lumea online, și totodată din ce în ce mai greu să trăim în prezent. Produs de inovatorul în tehnologii mobile, Human Mobile Devices (HMD), Heineken® x Bodega Boring Phone reduce posibilitatea ca telefoanele să ne acapareze atenția. Este proiectat intenționat să aibă doar funcțiile de bază de care avem nevoie când ieșim seara în oraș și principalele sale utilizări sunt apelurile și SMS-urile.
Carcasa transparentă a telefonului și autocolantele cu hologramă sunt inspirate de pasiunea Generației Z pentru moda “Newtro” (“new retro”) și amintesc de telefoanele de la începutul anilor 2000. Fără specificațiile comode ale lumii moderne, pe telefon nu se pot descărca aplicații de social media sau orice altceva care poate să ne distragă de la prezent. Și pe deasupra bateria durează o săptămână în stand by și 20 de ore în apeluri.
Pe măsură ce smartphone-urile încep să domine atenția utilizatorilor la nivel global din ce în ce mai mult, un studiu recent comandat de Heineken® arată că Zillenialii* din Marea Britanie și SUA mărturisesc că suferă de “doom scrolling” (dau scroll pe telefon la nesfârșit) în timp ce socializează cu prietenii și familia – se uită pe device-uri de șapte ori pe seară, în medie.
Când vine vorba de lucrurile care le captează atenția cel mai mult, două treimi dintre respondenți mărturisesc că se uită pe social media (62%) când își petrec timpul cu alte persoane, și peste o treime (36%) au spus că își verifică emailurile. Trei din zece (30%) au recunoscut că se joacă pe ascuns în loc să interacționeze cu prietenii și familia.
Însă, peste o treime (37%) zic că se uită pe telefon mult prea des când sunt în situații sociale, și lucrurile pot fi privite din altă perspectivă, dat fiind că 32% dintre respondenți recunosc că le-ar plăcea să se poată deconecta de la telefoane în timpul ieșirilor.
În mod încurajator, una din cinci persoane (22%) au spus că își opresc telefoanele sau le lasă acasă înainte de ocazii sociale. Și două din cinci persoane (38%) zic că iau în considerare aceste opțiuni.
Heineken® și Bodega au demarat acest parteneriat pentru a ne arăta că ne putem bucura mai mult de viețile noastre, atunci când acestea sunt mai puțin legate de telefon.
Nabil Nasser, Global Head la Heineken®, spune: “Cu toții avem nevoie de o pauză de la toate tehnologiile smart care ne distrag atenția. Studiul nostru a arătat că acest lucru este și mai important pentru Generațiile Z și Millennials. Când am vorbit cu aceștia despre obiceiurile de folosire a smartphone-urilor, am realizat destul de repede că mulți consideră că sunt obișnuiți să se lase acaparați de dispozitive în situații sociale, dar totodată recunosc că nu vor să renunțe în totalitate la telefon. Nouă, celor de la Heineken®, ne place să încurajăm momentele de conexiune autentică și să îi ajutăm pe oameni să simtă bucuria adevărată a timpului petrecut alături de cei dragi. Când am creat «The Boring Phone», ne-am întors la origini, la o tehnologie elementară, pentru a-i ajuta pe oameni să aibă parte de conexiuni adevărate la o bere în oraș, fără să fie distrași de notificările constante de pe telefoane.”
“La începutul lui 2023 am observat ceva interesant în comportamentul Generației Z din SUA. Începuseră să reducă din timpul petrecut în fața ecranelor, înlocuind smartphone-urile cu telefoane simple. Fiindcă suntem fani declarați ai deconectării de la lumea digitală, suntem extrem de bucuroși să anunțăm lansarea «The Boring Phone», alături de Heineken și Bodega. Și cu siguranță vom vedea conversații mai conectate când ieșim în oraș, de acum înainte”, a declarat Lars Silberbauer, CMO Human Mobile Devices (HMD), liderul european în inovație și producerea de dispozitive mobile.
Oliver Mak, co-fondator Bodega adaugă: “La Bodega considerăm că suntem o punte între culturi și tineri. Astfel că, atunci când Heineken au venit către noi pentru a colabora într-un proiect gândit cu exact acest scop, ne-am implicat cu bucurie. Cu toate că am crescut înconjurați de tehnologie, noi, toți cei din Generația Z și Millennials, am început să recunoaștem că dependența de telefoane ne afectează capacitatea de a avea conexiuni umane reale. Ceea ce apoi ne reduce abilitățile de a ne distra, și, la nivel macro, de a evolua cultural.”
“Smartphone-urile pot fi prea captivante, deci am vrut ca design-ul să fie plictisitor. Ne-am inspirat foarte mult din mișcarea «Newtro» și am vrut să reinterpretăm un obiect cultural emblematic din trecut pe care oamenii mai tineri din generația Zillennials s-ar putea să nu îl cunoască. Suntem nerăbdători să vedem reacțiile la «The Boring Phone», care reprezintă uniunea viziunii noastre asupra unei lumi mai creative și dorința de a crea o comunitate. Ceea ce va însemna ieșiri mai frumoase cu cei dragi.”
Producătorul muzical britanic, devenit cunoscut în Ibiza, TSHA, care a început să fie unul dintre cei mai interesanți artiști tineri din industrie, va sărbători lansarea “The Boring Phone” cu un concurs dedicat fanilor săi, după ce a înțeles cum se simte când tehnologiile smart îi detașează de prezent pe cei care participă la festivaluri de muzică.
THSA spune: “Ca artist, vrei să fii conectat cu publicul, ca să știi dacă se simt bine. Dar e greu să faci asta când te uiți peste pupitru și vezi o mare de smartphone-uri care te orbesc cu blițurile. Mi-ar plăcea să văd o lume în care intrăm la festival și pur și simplu ne bucurăm de prezent; ne conectăm cu artiștii, cu prietenii noștrii și pur și simplu ne distrăm. Telefonul Heineken x Bodega Boring Phone este antidotul perfect pentru ieșirile în oraș întrerupte în mod constant de tehnologiile smart.”
Heineken® și Bodega vor dezvălui “The Boring Phone” la Milan Design Week, joi (18 aprilie), cu o petrecere care va fi găzduită de colaboratorii lor, HMD. Petrecăreți din toată lumea vor primi apoi telefoane care le vor permite să se deconecteze și să-și redobândească timpul de calitate alături de prieteni, familie și cei dragi și să se bucure de conexiuni adevărate.
În iunie va urma și lansarea unei aplicații care va transforma smartphone-urile în telefoane “plictisitoare”, adresată în special celor care nu vor reuși să trăiască experiența “The Boring Phone”.
Pentru mai multe despre “The Boring Phone” și de ce renunțarea la tehnologiile smart când ieșim în oraș e o idee bună, aici: www.heineken.com/theboringphone.
Despre studiu*:
Heineken a comandat un studiu ce a fost realizat pe un eșation de 4.000 de tineri din Generațiile Z și Millennials, cu toții majori și utilizatori de smartphone-uri (2.000 în Marea Britanie și 2.000 în SUA). Acesta a fost realizat de către OnePoll, în martie 2024. Datele pot fi separate și în rezultate demografice specifice pentru Marea Britanie/SUA/Generația Z/Millennials la cerere. Tot la cerere pot fi solicitate date din Italia, Brazilia, Germania și Mexic.
Despre “The Boring Phone”
Dimensiuni | 108 x 55 x 18,9 mm, 123 g |
Ecrane | Intern: 2.8” QVGA | Extern: 1.77″ QQVGA |
Cameră | 0,3 MP + bliț LED |
Design | telefon ergonomic cu clapetă și DualSIM |
Audio | radio FM (cu căști conectate sau fără căști) |
Conectivitate | 2G, 3G, 4G | Bluetooth 4.2 | mufă jack 3.5mm AV | port Micro USB |
Baterie | 1.450 mAh (înlocuibilă)
Până la 6 ore de apeluri 3G/4G. Până la 20 de ore de apeluri în rețele 2G. Până la o săptămână în stand by. |
Stocare | Internă: 128 MB | Slot MicroSD ce suportă carduri de până la 32GB |
Încărcare | Port Micro USB |
Despre Bodega
Fondată în 2006 ca un magazin-concept de retail care unește cultura străzii și moda contemporană, Bodega a evoluat într-un creator de gust de renume mondial, activând în retailul traditional, comerțul electronic, arta experientială și design. Cu sediul în Boston (Massachusetts) și Los Angeles, magazinul experimental complet secret al celor de la Bodega a fost descris ca o instalație artistică vie și este una dintre cele discutate experiențe de pe planetă. Mai multe aici: https://bdgastore.com/
Despre Heineken®
HEINEKEN® este producătorul de bere cel mai prezent în lume. Este creatorul și promotorul cel mai mare al berii și cidrului premium. Cu brand-ul Heineken® în frunte, Grupul are un portofoliu de peste 300 de beri și tipuri de cidru la nivel international, regional și local. Sunt dedicați inovării, investițiilor pe termen lung, vânzărilor disciplinate și sunt centrați pe managementul costurilor. Prin platforma “Brewing a Better World”, sustenabilitatea a devenit parte integrantă a business-ului. HEINEKEN® are o prezență geografică echilibrată, fiind lideri de piață atât în țările dezvoltate, cât și pe piețele emergente. Au peste 85.000 de angajați și operează fabrici producătoare de bere, malț, cidru și alte unități de producție în peste 70 de țări. Acțiunile Heineken® N.V. și Heineken® Holding N.V. se tranzacționează pe bursa Euronext din Amsterdam. Prețurile acțiunilor pot fi accesate pe Bloomberg, sub simbolurile HEIA NA și HEIO NA și pe Reuters sub simbolurile HEIN.AS și HEIO.AS. HEINEKEN® deține două programe American Depositary Receipt (ADR): Heineken® N.V. (OTCQX: HEINY) și Heineken® Holding N.V. (OTCQX: HKHHY).
Despre HMD
HMD vine de la Human Mobile Devices. La HMD totul începe cu ascultarea nevoilor adevărate ale oamenilor. Consumatorilor HMD le pasă de planetă, se simt adesea copleșiți de dispozitive digitale și sunt atenți la buget. În calitate de lider european pe piața producătoare de smartphone-uri, aceștia încurajează reparabilitatea telefoanelor și deconectarea de la device-urile digitale. Începând cu acest an, portofoliul companiei a fost îmbunătățit cu dispozitive originale HMD și parteneriate interesante. Mai multe aici: www.hmd.com.
Exclusiv
Interviu cu Dr. Aurelian Buliga-Ștefănescu, autorul cărții Cercetarea agricolă din România: analiză și practică judiciară
Reporter: Ce v-a inspirat să scrieți această lucrare?
Aurelian Buliga-Ștefănescu: Scrierea acestei lucrări a fost un proces inspirat de multiple experiențe profesionale și personale. Ca cercetător, am observat cum lipsa de transparență și gestionarea ineficientă a fondurilor publice subminează progresul cercetării agricole din România. De-a lungul anilor, am constatat deficiențe majore în aplicarea legislației privind accesul la informațiile publice, ceea ce nu doar că afectează buna funcționare a instituțiilor implicate, ci și încrederea publicului în acestea.
Această situație mi-a stârnit dorința de a analiza și documenta aceste probleme în detaliu. Am fost martor al unor refuzuri sistematice din partea unor instituții de a răspunde solicitărilor legitime de informații, în pofida prevederilor legale clare. Acest comportament nu doar că reprezintă o încălcare a drepturilor cetățenilor, dar afectează și fermierii, mediul de afaceri și alți actori care depind de rezultatele cercetării pentru a-și moderniza practicile și a rămâne competitivi.
În plus, am fost inspirat de nevoia de a contribui la o schimbare pozitivă. Cred cu tărie că transparența și responsabilitatea sunt esențiale pentru revitalizarea cercetării agricole și pentru crearea unui cadru solid de dezvoltare sustenabilă. Am considerat că o astfel de lucrare nu doar că poate aduce aceste probleme în atenția publicului, ci și să ofere soluții concrete și exemple de bune practici. Aceasta este o chemare la acțiune pentru decidenți, cercetători și publicul larg, în speranța că împreună putem contribui la modernizarea acestui domeniu vital pentru România.
Acest volum, bazat pe practica judiciară, se adresează atât celor interesați de domeniul juridic, cât și mediului academic și profesioniștilor din domeniu. Pentru studenții la drept, lucrarea oferă instrumente practice pentru înțelegerea aplicării normelor legale în instanțe, consolidând cunoștințele teoretice prin exemple concrete de soluții judiciare. Totodată, volumul reprezintă un ghid util pentru profesioniști, precum avocați, judecători, procurori și consilieri juridici, ajutându-i să aprofundeze aspecte esențiale privind interpretarea și aplicarea Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.
Reporter: Care este tema principală a acestui prim volum?
Aurelian Buliga-Ștefănescu: Tema principală a primului volum este aplicarea Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu un accent deosebit pe modul în care această legislație este respectată sau încălcată în sectorul cercetării agricole din România. Prin această lucrare, am urmărit să evidențiez o problemă sistemică: refuzurile frecvente ale instituțiilor publice de a furniza informații esențiale, fie prin nepublicarea acestora din oficiu, fie prin furnizarea răspunsuri incomplete sau întârziate la solicitările formulate în baza legii.
Această lipsă de transparență nu este doar o problemă de legalitate, ci și un obstacol major în calea progresului cercetării și inovării. Legea 544/2001 a fost concepută pentru a asigura o guvernare deschisă și pentru a responsabiliza instituțiile publice. În domeniul cercetării agricole, aplicarea sa ar trebui să permită accesul la informații esențiale despre utilizarea fondurilor publice, rezultatele proiectelor de cercetare și gestionarea resurselor. Cu toate acestea, practica a arătat că multe instituții preferă opacitatea, în detrimentul bunei guvernanțe și al dezvoltării sustenabile.
Lucrarea prezintă și litigii relevante generate de această situație. Am inclus cazuri concrete în care unitățile de cercetare-dezvoltare din subordinea Academiei de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu-Șișești” au refuzat să ofere informații publice, ceea ce a dus la acțiuni în instanță. Aceste spețe nu doar că ilustrează deficiențele existente, ci și impactul direct al acestora asupra societății, inclusiv asupra fermierilor și a altor actori economici care depind de transferul tehnologic și de inovațiile din cercetare.
Mai mult, lucrarea oferă o perspectivă critică asupra efectelor refuzului de a respecta Legea 544/2001. Am arătat cum acest comportament subminează încrederea publicului, afectează competitivitatea sectorului agricol și limitează accesul fermierilor la informații esențiale pentru dezvoltarea afacerilor lor.
Astfel, tema principală a cărții se conturează ca o pledoarie pentru transparență, respectarea legii și responsabilitate instituțională, fiind, în același timp, un ghid practic pentru cei care întâmpină obstacole similare în obținerea de informații publice. Lucrarea se dorește a fi un instrument de conștientizare, dar și o sursă de soluții pentru o mai bună aplicare a principiilor transparenței în administrația publică și cercetarea agricolă.
Țin să menționez faptul că, în acest prim volum, am presupus că unitățile de cercetare subordonate Academiei de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu-Șișești” dețin tehnologii și inovații semnificative în domeniul agriculturii, însă manifestă o reticență în procesul de diseminare a acestora către societate.
Reporter: Ce dificultăți ați întâmpinat în colectarea datelor?
Aurelian Buliga-Ștefănescu: Cea mai mare dificultate pe care am întâmpinat-o în procesul de colectare a datelor a fost lipsa de transparență din partea instituțiilor publice implicate în cercetarea agricolă. Deși Legea nr. 544/2001 reglementează clar obligația instituțiilor de a furniza informații de interes public, multe dintre acestea fie au refuzat explicit să răspundă solicitărilor mele, fie au tergiversat răspunsurile, oferind informații incomplete sau irelevante.
Această opacitate a fost resimțită în mai multe forme. În primul rând, multe dintre unitățile de cercetare din subordinea Academiei de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu-Șișești” nu aveau pagini web funcționale sau actualizate, iar cele care existau nu conțineau informații esențiale, cum ar fi rapoarte de activitate, situații financiare, declarații de avere sau informații privind proiectele de cercetare. Aceste omisiuni nu doar că îngreunau procesul de obținere a datelor, dar reflectau și o lipsă de respect față de obligațiile legale.
În al doilea rând, solicitările mele oficiale de informații au fost frecvent ignorate sau întâmpinate cu răspunsuri evazive. De exemplu, multe instituții au pretins că informațiile solicitate nu erau disponibile, deși în unele cazuri acestea fuseseră deja comunicate altor entități publice. În alte situații, mi s-a cerut să mă deplasez personal la sediile instituțiilor pentru a ridica documente care, conform legii, ar fi trebuit să fie puse gratuit la dispoziție, în format electronic, pe pagina de internet proprie.
Aceste dificultăți m-au obligat să inițiez numeroase acțiuni legale pentru a obține informațiile necesare cercetării mele. Deși instanțele de judecată au confirmat, în cele mai multe cazuri, dreptul meu de acces la aceste informații, procesul a fost consumator de timp, resurse și energie. Mai mult, a fost frustrant să constat că instituții care ar trebui să sprijine cercetarea și inovarea acționează împotriva interesului public, refuzând accesul la date care sunt esențiale pentru analiza și dezvoltarea sustenabilă a agriculturii.
Pe lângă aceste provocări administrative, am întâmpinat și dificultăți legate de calitatea informațiilor furnizate. În multe cazuri, datele primite erau incomplete, contradictorii sau structurate într-un mod care făcea dificilă utilizarea lor în scopuri de cercetare. Această situație evidențiază nu doar o problemă de transparență, ci și o lipsă de organizare și de gestionare eficientă a resurselor informaționale în cadrul acestor instituții.
În ciuda acestor obstacole, am considerat că este esențial să continui demersul meu, deoarece problemele identificate nu afectează doar procesul meu de cercetare, ci și întreaga comunitate de cercetători, fermieri și factori decizionali care depind de accesul la informații corecte și actualizate. Sper că această lucrare va contribui la conștientizarea acestor probleme și va încuraja implementarea unor reforme fundamentale pentru a îmbunătăți transparența și responsabilitatea instituțiilor publice din sectorul cercetării agricole.
Reporter: Cum vedeți impactul lipsei de transparență asupra agriculturii românești?
Aurelian Buliga-Ștefănescu: Lipsa transparenței în instituțiile de cercetare agricolă din România aflate în subordinea ASAS are un impact profund și negativ asupra întregului sector agricol, afectând multiple aspecte, de la transferul tehnologic și competitivitate, până la modernizarea și sustenabilitatea pe termen lung a agriculturii. Această problemă sistemică generează efecte în lanț, cu implicații economice, sociale și ecologice.
1. Limitarea transferului tehnologic către fermieri: Unul dintre cele mai grave efecte ale lipsei de transparență este accesul redus al fermierilor la inovațiile și soluțiile dezvoltate de instituțiile de cercetare. În lipsa publicării rezultatelor proiectelor, a rapoartelor de cercetare și a altor informații relevante, fermierii nu pot beneficia de tehnologii moderne, practici agricole eficiente sau soluții adaptate la specificul local. Astfel, majoritatea agricultorilor continuă să utilizeze metode tradiționale, mai puțin productive și mai puțin sustenabile, ceea ce reduce semnificativ competitivitatea lor pe piața internă și internațională.
2. Afectarea competitivității sectorului agricol: România are un potențial agricol imens, dar acest potențial este subminat de incapacitatea instituțiilor de a asigura transparența și de a disemina informațiile necesare pentru dezvoltarea sectorului. Lipsa accesului la date precise și actualizate despre tehnologii, finanțări disponibile și inovații reduce șansele fermierilor români de a concura eficient pe piețele globale, mai ales în contextul integrării europene, unde standardele sunt extrem de ridicate.
3. Încetinirea modernizării agriculturii: Fără transparență, nu poate exista o colaborare eficientă între cercetători, autorități și fermieri. Informațiile despre noile tehnologii, despre utilizarea eficientă a resurselor și despre practicile sustenabile rămân blocate în instituții sau arhivate fără a fi utilizate. Această situație duce la stagnarea modernizării agriculturii, iar România rămâne în urma altor țări europene în ceea ce privește digitalizarea și utilizarea tehnologiilor avansate.
4. Gestionarea ineficientă a fondurilor publice: Lipsa de transparență afectează și gestionarea fondurilor publice și europene alocate cercetării și dezvoltării agricole. Fără o monitorizare și raportare clare, există riscul ca aceste resurse să fie utilizate ineficient sau chiar deturnate, ceea ce privează sectorul agricol de investițiile necesare. În plus, această lipsă de responsabilitate creează o percepție negativă asupra instituțiilor de cercetare și reduce încrederea publicului în capacitatea acestora de a sprijini dezvoltarea sustenabilă.
5. Impact asupra securității alimentare și dezvoltării rurale: Într-un context global caracterizat de schimbări climatice și creșterea populației, securitatea alimentară este o prioritate. Cercetarea agricolă poate juca un rol vital în dezvoltarea de culturi rezistente, practici eficiente și soluții pentru creșterea producției alimentare. Lipsa de transparență împiedică însă valorificarea acestor oportunități. În mediul rural, unde agricultura este principala sursă de venit, acest deficit are efecte devastatoare, perpetuând sărăcia și subdezvoltarea.
6. Consecințe ecologice și economice: Fără acces la informații despre soluții sustenabile și eficiente, fermierii tind să suprasolicite resursele naturale, cum ar fi solul și apa, ceea ce duce la degradarea mediului. În același timp, dependența de importuri pentru tehnologii și inputuri agricole crește costurile de producție și dezechilibrează balanța comercială.
Reporter: Care sunt capitolele pe care le considerați cele mai importante din carte?
Aurelian Buliga-Ștefănescu: Capitolele care analizează litigiile în contencios administrativ și fiscal reprezintă o componentă centrală a lucrării și, în opinia mea, sunt esențiale din mai multe motive. Aceste secțiuni nu doar că oferă exemple concrete despre modul în care Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public este aplicată sau ignorată, dar scot în evidență și provocările sistemice cu care se confruntă cei care solicită transparență din partea instituțiilor publice.
Reporter: Care sunt principalele concluzii ale studiului?
Aurelian Buliga-Ștefănescu: Principalele concluzii ale studiului scot în evidență o serie de aspecte critice care necesită intervenții urgente pentru a îmbunătăți performanța sistemului de cercetare agricolă din România. Acestea sunt bazate pe analiza detaliată a practicii judiciare, a respectării legislației și a impactului deficiențelor de transparență asupra agriculturii și societății.
1. Necesitatea reformelor structurale. Studiul subliniază că sistemul de cercetare agricolă din România este afectat de probleme structurale profunde, care nu pot fi remediate prin măsuri punctuale. Este nevoie de reforme fundamentale care să abordeze probleme fundamentele precum lipsa de organizare și slaba coordonare la nivel intern și extern. O altă problemă fundamentală care ar trebui abordată este digitalizarea deficitară care limitează accesul la informații și colaborarea între cercetători și beneficiarii rezultatelor. De asemenea, este necesară o monitorizare adecvată deoarece lipsa unor mecanisme eficiente de audit și control duce la perpetuarea practicilor opace și ineficiente.
2. Prioritizarea transparenței. Transparența este identificată drept un factor esențial pentru buna funcționare a instituțiilor publice. Studiul arată că lipsa transparenței:
- Obstrucționează accesul cetățenilor și al fermierilor la informații critice.
- Creează suspiciuni legate de utilizarea fondurilor publice.
- Subminează încrederea în instituții și în întregul sistem de cercetare.
Pentru a remedia această situație, este imperativ ca instituțiile să publice informațiile prevăzute de lege și să se conformeze cerințelor privind raportarea și diseminarea rezultatelor cercetării.
3. Responsabilizarea instituțiilor. România trebuie să adopte și să implementeze standarde europene în ceea ce privește transparența, responsabilitatea și eficiența în sectorul public agricol. Cercetarea evidențiază o lipsă generalizată de responsabilitate în rândul instituțiilor de cercetare. Refuzul de a furniza informații publice, tergiversările și răspunsurile incomplete sunt simptome ale unei culturi organizaționale care nu prioritizează respectarea legii. Este esențial să fie introduse:
- Sancțiuni clare pentru nerespectarea obligațiilor de transparență.
- Proceduri standardizate care să asigure răspunderea personalului și a conducerii instituțiilor.
5. Impactul deficiențelor asupra sectorului agricol. Concluziile studiului demonstrează că deficiențele de transparență și responsabilitate afectează direct performanța agriculturii românești:
- Transferul tehnologic către fermieri este limitat, ceea ce împiedică modernizarea și creșterea productivității.
- Inovațiile generate de cercetare nu ajung la utilizatori, reducând competitivitatea sectorului pe piețele internaționale.
- Securitatea alimentară și dezvoltarea rurală sunt afectate negativ de lipsa de colaborare și diseminare a rezultatelor cercetării.
6. Implicarea societății civile si necesitatea unui cadru legislativ mai eficient. ONG-urile, organizațiile de fermieri și alte entități pot juca un rol esențial în solicitarea de informații, în semnalarea deficiențelor și în promovarea reformelor necesare. Legea nr. 544/2001 este un instrument valoros, dar aplicarea sa este inconsistentă. Studiul propune actualizarea cadrului legislativ pentru a include:
- Obligația explicită de publicare a informațiilor în format electronic.
- Termene mai stricte pentru răspunsurile la solicitările de informații.
- Introducerea unor mecanisme de monitorizare automată a respectării legii.
Aceste concluzii subliniază complexitatea problemelor cu care se confruntă sectorul cercetării agricole și oferă un punct de plecare pentru implementarea unor soluții concrete. Ele evidențiază faptul că transparența și responsabilitatea nu sunt doar cerințe legale, ci și elemente fundamentale pentru dezvoltarea sustenabilă a agriculturii românești.
Reporter: Puteți să ne oferiți un bilanț provizoriu al studiului întreprins în urmă cu mai bine de doi ani?
Aurelian Buliga-Ștefănescu: Desigur! Conducerea Academiei de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu-Șișești” a demonstrat deficiențe semnificative în respectarea obligațiilor legale prevăzute de Legea nr. 544/2001 privind accesul liber la informațiile de interes public. Această situație s-a menținut până la momentul în care am inițiat o amplă campanie de conștientizare, cu scopul de a evidenția responsabilitatea instituțională și necesitatea asigurării transparenței administrative.
Campania a subliniat importanța respectării principiilor bunei guvernări, cu un accent deosebit pe transparența în utilizarea fondurilor publice și pe diseminarea rezultatelor cercetării științifice. Acest proces este esențial pentru promovarea transferului de cunoștințe, accelerarea inovării tehnologice și sprijinirea dezvoltării durabile în sectorul agricol, silvic și al economiei rurale.
Astfel, pot afirma cu tărie că inițiativa mea a marcat începutul procesului de transparentizare a activității ASAS și a unităților de cercetare aflate în subordinea sa. Totuși, trebuie subliniat că acest demers este doar un punct de plecare, iar eforturile pentru îmbunătățirea transparenței și eficienței instituționale trebuie să continue. Nu este vorba doar de o lipsă de resurse umane sau financiare, ci și de o persistență a reticenței instituționale, generată de o percepție învechită asupra scopului acestor unități, după o lungă perioadă de funcționare în opacitate.
Reporter: Ce vă propuneți pentru viitor?
Aurelian Buliga-Ștefănescu: Planurile mele de viitor se concentrează pe aprofundarea cercetării în domeniul agriculturii și al transparenței instituționale, precum și pe transformarea concluziilor și recomandărilor din această lucrare în acțiuni practice care să producă schimbări reale.
Reporter: Cum pot cititorii accesa cartea?
Aurelian Buliga-Ștefănescu: În prezent, lucrarea este disponibilă atât pe platforma librarie.net, cât și pe e-mag.ro. Se poartă discuții cu alte librării online în vederea extinderii diseminării rezultatelor cercetării, realizată cu integritate și având drept obiectiv principal promovarea interesului național.
Link-uri:
Exclusiv
Necesarul Utilizării Lentilelor de Contact Dailies Total
Lentilele de contact Dailies Total sunt soluția ideală pentru cei care doresc confort și claritate vizuală pe parcursul întregii zile. Fiind de unică folosință, aceste lentile nu necesită curățare și întreținere, devenind potrivite pentru persoanele active sau cele care călătoresc frecvent.
Datorită tehnologiei avansate de hidratare, ele mențin umiditatea și previn iritarea ochilor, fiind ideale pentru cei cu ochi sensibili sau alergii. Oferă o bună permeabilitate la oxigen și protecție UV, protejând ochii de razele soarelui. Sunt disponibile într-o gamă variată de dioptrii, corectând miopia și hipermetropia. Pentru oferta completa si preturi atractive alegeti Dailies Total de pe Optilen.ro dealer autorizat de produse oftalmologice.
Iată câteva sfaturi pentru îngrijirea corespunzătoare a lentilelor de contact:
• Spală-te pe mâini: Curăță și usucă bine mâinile înainte de a manipula lentilele.
• Utilizează soluții adecvate: Folosește doar soluții recomandate de oftalmolog pentru curățarea și depozitarea lentilelor. Evită utilizarea apei de la robinet sau a salivei.
• Curățare zilnică: Curăță lentilele zilnic, aplicând câteva picături de soluție și frecându-le ușor cu degetele. Clătește-le apoi cu aceeași soluție.
• Depozitare corectă: Păstrează lentilele într-un recipient special, înlocuind soluția după fiecare utilizare și curățând recipientul regulat.
• Respectă timpul de purtare: Nu purta lentilele mai mult decât este indicat de producător sau de medicul oftalmolog.
• Înlocuire regulată: Asigură-te că schimbi lentilele conform instrucțiunilor – zilnic, bilunar sau lunar, în funcție de tipul lentilelor.
• Evită expunerea la apă: Nu purta lentilele în timpul înotului sau la duș pentru a preveni contaminarea cu bacterii.
Caracterizate de conținutul de fosfatidilcolină ce imită lacrimile umane, lentilele Dailies Total formează o peliculă hidratantă, fiind perfecte pentru persoanele cu ochi uscați. Fabricate din material Delefilcon A, oferă un confort excepțional, cu un grad de hidratare optim pe suprafața lor.
Producătorul Alcon garantează calitatea acestor lentile, iar utilizatorii le pot aplica și îndepărta cu ușurință. Recenziile subliniază confortul și eficiența lor, consolidându-le ca o alegere excelentă în rândul lentilelor zilnice. Consultați un specialist oftalmolog pentru a determina dacă sunt potrivite pentru dumneavoastră.
Afaceri
Cum să îți protejezi brandul cu ajutorul unui sistem de marcare de încredere
Într-o lume din ce în ce mai competitivă și globalizată, protejarea brandului tău este mai importantă ca niciodată. Fiecare detaliu contează, iar unul dintre cele mai eficiente moduri de a asigura autenticitatea și integritatea produselor tale este prin utilizarea unui sistem de marcare de încredere.
Acest tip de sistem nu doar că garantează siguranța și trasabilitatea produselor, dar îți ajută și să construiești o relație de încredere cu clienții tăi. În acest articol, vei învăța cum să îți protejezi brandul și să îți îmbunătățești procesul de producție prin implementarea unui sistem de marcare eficient.
De ce un sistem de marcare este esențial pentru protejarea brandului tău
Un sistem de marcare de încredere este esențial pentru protejarea identității brandului tău, prevenind astfel riscurile asociate cu contrafacerea și produsele de proastă calitate. Marcatrea corectă a produselor asigură că acestea sunt autentice și conforme cu standardele de calitate, protejându-ți imaginea și reputația pe piață. În plus, un astfel de sistem îți permite să îți urmărești produsele pe întreaga lor cale, de la fabricație până la livrare, sporind încrederea consumatorilor în brandul tău.
- Autentificare rapidă: Un sistem de marcare de încredere garantează că produsele tale pot fi verificate rapid și ușor.
- Transparență: Poți oferi clienților informații detaliate despre proveniența și traseul fiecărui produs.
- Prevenirea contrafacerii: Protejează-ți brandul și produsele de falsificări, asigurându-te că doar produsele tale autentice ajung pe piață.
Cum funcționează un sistem de marcare de încredere?
Sistemele de marcare de încredere folosesc tehnologii avansate pentru a inscripționa informații esențiale pe fiecare produs, inclusiv date precum lotul, data fabricării, instrucțiuni de utilizare și multe altele. Aceste informații sunt, de obicei, stocate într-un cod unic de bare, un QR code sau o etichetă RFID, care poate fi scanată pentru a verifica autenticitatea produsului. Aceste soluții sunt ușor de implementat și oferă o trasabilitate completă pe toată durata ciclului de viață al produsului.
- Coduri de bare și QR code: Acestea sunt cele mai comune metode de marcare folosite pentru a autentifica și urmări produsele.
- Tehnologia RFID: Permite identificarea și urmărirea produselor de la distanță, sporind astfel eficiența și siguranța.
- Imprimante inkjet: Folosite pentru a marca produsele direct pe linia de producție, asigurând un proces rapid și precis.
Cum să implementezi un sistem de marcare de încredere în procesul tău de producție
Implementarea unui sistem de marcare de încredere nu este un proces complicat, dar necesită o planificare adecvată. Iată pașii esențiali pentru a asigura o integrare corectă și eficientă:
- Evaluarea necesităților de marcare: Înainte de a alege sistemul potrivit, identifică tipurile de produse care necesită marcare și informațiile esențiale ce trebuie incluse.
- Alegerea tehnologiei de marcare: Alege un sistem care să răspundă cerințelor tale specifice, cum ar fi imprimante inkjet, coduri de bare sau etichete RFID.
- Integratea sistemului pe linia de producție: Asigură-te că sistemul de marcare poate fi integrat ușor în fluxul de producție existent.
- Formarea personalului: Instruiește operatorii de pe linia de producție să utilizeze corect sistemul de marcare și să interpreteze informațiile corect.
- Monitorizarea și întreținerea sistemului: După implementare, este esențial să monitorizezi sistemul pentru a te asigura că funcționează corect și să efectuezi întreținerea periodică.
Beneficiile unui sistem de marcare eficient pentru protejarea brandului
Adoptarea unui sistem de marcare de încredere aduce numeroase beneficii pentru protecția brandului tău, de la reducerea riscurilor de contrafacere la creșterea încrederii consumatorilor în produsele tale. Iată câteva dintre avantajele cheie:
- Reducerea riscurilor de falsificare: Produsele contrafăcute pot dăuna grav reputației brandului tău. Un sistem de marcare eficient ajută la protejarea împotriva acestora.
- Sporirea transparenței: Clienții vor aprecia transparența procesului de producție, iar acest lucru va consolida loialitatea față de brandul tău.
- Imbunătățirea experienței consumatorilor: Oferă informații detaliate despre produsele tale printr-un sistem simplu de marcare, ceea ce îmbunătățește experiența clienților.
- Conformitate cu reglementările: În multe industrii, este esențial să respecți reglementările de marcare. Un sistem de marcare de încredere te ajută să îndeplinești cerințele legale.
Protejează-ți brandul și crește-ți încrederea clienților
Investiția într-un sistem de marcare de încredere nu doar că îți protejează brandul de riscurile de contrafacere, dar contribuie și la îmbunătățirea eficienței procesului de producție și a satisfacției clienților. Prin implementarea unei soluții de marcare moderne și eficiente, vei putea să îți întărești reputația pe piață, să construiești relații de încredere cu clienții și să îți protejezi produsele împotriva oricăror riscuri. Alegerea unui sistem de marcare de încredere este, fără îndoială, o decizie strategică care va avea un impact pozitiv pe termen lung.
Investind într-o soluție de marcare performantă, îți asiguri succesul și continuitatea afacerii tale!
-
Administrație localăacum 7 ani
Consiliul Judeţean Argeş, pe primul loc la… salarii
-
Evenimentacum 1 an
Cel mai mare secret al Mafiei din adevarata „mafie a gunoaielor din Prahova” va fi deconspirat, luni, 04.12.2023, orele 13.00/Politisti corupti cu functie de conducere din MAI si I.P.J. Prahova – complici la santajele gruparii de criminalitate economico-financiar organizata pe care o acopera in acest judet/DOCUMENTE SI INREGISTRARI AUDIO – IN EXCXLUSIVITATE – Ziarul Incisiv de Prahova
-
Turismacum 3 ani
Cazare la hotel cu piscină în Călimăneşti-Căciulata
-
Afaceriacum 7 ani
Stilul traditional se pastreaza cu un semineu pe lemne
-
Afaceriacum 7 ani
Tot ce trebuie sa stii despre cum se poarta o camasa
-
Afaceriacum 7 ani
Lenjerii de pat confortabile si moderne de la Karo Boutique
-
Evenimentacum 6 ani
MAI “crapa” de deontologie profesionala/Seful IPJ Gorj- sex in masina cu amanta/Inregistrari audio si stenograme incendiare (I)
-
Afaceriacum 2 ani
Cum să vă poziționați site-ul pe prima pagină a motoarelor de căutare și să creșteți vizibilitatea