Eveniment
De la „Bomba ecologica de la Pleasa” la pacura si …dosarul penal de la Parchetul General
Publicat
acum 2 lunipe

Potrivit, art.5 (1) litera a) din Legea 544/2001
(1) Fiecare autoritate sau instituţie publică are obligaţia să comunice din oficiu următoarele informaţii de interes public:
a) actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea autorităţii sau instituţiei publice;
b) structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare, programul de audienţe al autorităţii sau instituţiei publice;
Observati ca aici se poate identifica un tipar. Se secretizeaza turbat metodologie de salarizare, ROF-uri, ordinul care reglementeaza accesul cetatenilor in unitatile de politie, atributiile structurii de relatii cu publicul, atributiile directiei generale financiare. N-au ei nicio treaba cu legea. Insa suportul, cei care traiesc din munca politistilor, au nevoie sa isi faca si ei de treaba, sa isi creeze o ocupatie acolo unde nu trebuie sa fie nimic. Secretizarea absurda e una din metodele cu care suportul se urca pe umerii vostri, prin care isi creeaza artificial, o superioritate.
Noi o sa facem niste actiuni in serie pentru desecretizarea ROF-urilor.
Daca cineva vrea sa ajute, sa se implice personal, inclusiv pensionari, rude, prieteni ai politistilor, aici va pun un model individual de cerere pentru desecretizare. Alegeti ce IPJ ( sau DGPMB) vreti, nu are nicio importanta. Deci unul de la Salaj poate cere declasificarea si comunicarea ROF-ului de la IPJ Vrancea. Orice IPJ!
INSPECTORATUL GENERAL AL POLITIEI ROMANE
Subsemnatul…………………….., cu domiciliul in ……………………, cu adresa pentru comunicarea corespondentei in …………………………….., e-mail…………………..
I
In baza art.20 si art.33 din legea 182 din 2002
(Art. 20. -Orice persoană fizică sau juridică română poate face contestaţie la autorităţile care au clasificat informaţia respectivă, împotriva clasificării informaţiilor, duratei pentru care acestea au fost clasificate, precum şi împotriva modului în care s-a atribuit un nivel sau altul de secretizare. Contestaţia va fi soluţionată în condiţiile legii contenciosului administrativ.)
Va solicit sa declasificati regulamentul de organizare si functionare al IPJ …… intrucat, in opinia mea, a fost secretizat ilegal la nivelul secret de serviciu.
In fapt, potrivit art.5 din legea 544/2001, actele normative care privesc organizarea si functionarea institutiilor publice sunt informatii de interes public si trebuie aduse la cunostinta publica din oficiu.
Art.5 din lege 544/2001:
(1) Fiecare autoritate sau instituţie publică are obligaţia să comunice din oficiu următoarele informaţii de interes public: a) actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea autorităţii sau instituţiei publice;
Iar potrivit art.33 din legea 182 din 2002, “Este interzisă clasificarea ca secrete de serviciu a informaţiilor care, prin natura sau conţinutul lor, sunt destinate să asigure informarea cetăţenilor asupra unor probleme de interes public sau personal, pentru favorizarea ori acoperirea eludării legii sau obstrucţionarea justiţiei.”
Atat timp cat legea, prin art. 5 din lege 544/2001, nu lasa autoritatilor publice sa decida daca regulamentul de organizare si functionare poate fi secretizat, clasificarea ROF-ului IPJ ……. este ilegala, dezvaluie cei de la sindicatul Diamantul. (Cerasela N.).
Iti recomandam
-
Eutanasierea Poliției Române, o dramă cu final așteptat! – Ziarul Incisiv de Prahova
-
AGON by AOC lansează noul monitor pentru gaming de 32″, cu 240 Hz, HDR și timp de răspuns GtG de până la 1 ms
-
Se continua acțiunile de protest pentru acordarea restanțelor salariale – Ziarul Incisiv de Prahova
-
Cum schimbă sistemul de iluminat un restaurant
-
MEGA SALE la Glasspandoor! “New Sofa Collection” în perioada 30-31 martie
-
FILARMONICA ”ION DUMITRESCU” din RÂMNICU VÂLCEA din ce în ce mai prezentă în peisajul cultural național și internațional
Eveniment
Eutanasierea Poliției Române, o dramă cu final așteptat! – Ziarul Incisiv de Prahova
Publicat
acum 8 orepe
martie 23, 2023
De ani buni asistăm la distrugerea controlată a Poliției Române prin subordonarea ei neaveniților care conduc țara, prin subfinanțarea ei, prin subdimensionarea ștatelor de funcționare, prin deprofesionalizarea polițiștilor, prin prigonirea profesioniștilor și determinarea lor să plece din sistem, prin angajări directe ale pilelor, prin detașări pe la alte instituții ale polițiștilor care și așa sunt foarte puțini.
Pentru a înțelege cum a funcționat picătura chinezească în cazul Poliției Române, aflată de mulți ani în moarte clinică, o să vă scriem pe scurt metodele prin care s-a ajuns la acestă ucidere controlată.
Din păcate, suntem contemporani cu cei mai slabi miniștri și secretari de stat, numiți în funcții pe cu totul alte criterii decât cele meritocratice.
Alegerea acestora de către păpușarii care manevrează butoanele urmează un șablon. Cei aleși pe sprânceană trebuie să fie cât mai cocoșați, obedienți, lași, fricoși, cointeresați, incompetenți și dacă se poate, pentru ca pachetul să fie complet, să nu aibă conștiință, pentru a putea să calce pe cadavre atunci când securiștii le dau ordin de zi pe unitate!
Cea mai grea palmă pe care a primit-o Poliția Română a fost desființarea sectoriștilor. Astfel, s-a realizat idealul securității statului, adică ruperea legăturilor dintre polițiști și societatea civilă.
Cei cu ani mai mulți știți foarte bine că sectoristul era cunoscut pe raza lui de competență de la cel cu barba sură, până la cel cu biberon în gură. Sectoristul avea calitate de organ de cercetare penală și cât era ziulica de lungă își desfășura activitatea printre oameni. Pe unii îi ajuta atât cât îi permitea legea, pe alții îi sancționa în funcție de gravitatea faptelor pe care le săvârșeau. Sectoristul se ocupa de tot ce însemna munca de poliție în sectorul pe care îl avea în responsabilitate, de la întocmirea dosarelor de cercetare penală, până le evidența populației sau distribuirea ordinelor de recrutare. Prin stabilitatea lui în funcția publică, după câțiva ani de muncă, pentru că un polițist bun se formează în șapte ani, nimeni nu se trezea sectorist peste noapte, reușea să cunoască informatorii, teritoriul de competență, populația, obiceiurile, stările conflictuale, infractorii, prostituatele etc.
Dacă era nevoie se transforma în moașă și ajuta femeile să nască!
Astfel, oamenii îl percepeau ca pe unul de-ai lor, unii îl apreciau, alții îl înjurau, dar toți îl considerau un bun sau rău necesar!
Azi, când există conceptul de polițist de proximitate, împrumutat de la elvețieni care l-au desființat de foarte mulți ani, acești polițiști sunt trimiși la ședințele cu părinții, să păzească școlile, să vorbească cu administratorii, să supravegheze cum crește iarba etc, adică trebuie să se ocupe cu altceva decât munca calificată de poliție! Astfel, acești polițiști au ajuns niște iluștrii necunoscuți! Dacă întrebi într-o zonă dintr-un oraș cine este polițistul de proximitate, 9 din 10 oameni nici nu știu cum se numește!
Următoare lovitură aplicată cu o precizie de ceasornicar elvețian a fost atunci când s-a stabili de niște analfabeți funcțional că polițistul trebuie să aibă tot felul de calități! Că el trebuie să fie judiciarist, proximist, rutierist, urban, rural, canin, cabalin etc! Vă mai aduceți aminte că până și mașinile de poliție erau inscripționate cu poliția rutieră, rurală, canină, criminalistică etc, până și-au dat seama cât de habarniști au fost și au revenit la inscripționările inițiale!
La data respectivă unii săreau în sus de bucurie că nu vor mai avea calitate de organ de cercetare penală și o să îi doară pe undeva ce se va întâmpla cu infractorii prinși în flagrant sau depistați în procesul muncii! La vremea respectivă rar se restituia vreun dosar de la parchet ofițerilor de poliție care aveau această atribuție în fișa postului.
Ce se întâmplă azi? Este un dezastru cu final anunțat! Cetățenii simt pe pielea și buzunarul lor urmările acestei reforme păguboase!
O altă lucrătură care ar fi putut însemna dispariția Poliției Române a fost desființarea posturilor de poliție. Ne aducem aminte cu mare tristețe că prin comunele patriei apăruseră cete de haiduci pe cai care tâlhăreau bătrânii prin comune sau le furau agoniseala de prin magazii. Acești imbecili care ne conduc au fost foarte aproape de perfecțiune. Aproape au atins perfecțiunea în prostie. Această reformă care a sfidat cea mai gravă fractură de logică nu a durat foarte mult, deoarece cetățenii nemulțumiți, nemaiavând post de poliție în comună, mergeau acasă la primari!
Și uite așa, pentru că primarii aduc voturi, posturile de poliție s-au reînființat, dar nu cum au fost!
Pentru că tot ce este bun trebuie să dispară, au apărut peste noapte secțiile de poliție din rural, cu funcții de conducere, secretare și polițiști la nucleu! Adică au luat foarte multe funcții de agenți, funcții de execuție, de la posturile de poliție și le-au transformat în puține funcții de ofițeri cu funcție de comandă la secțiile de poliție rurală pentru a-și desăvârși dezastrul! Și bonus, au luat alte funcții de la posturile de poliție pe care le-au transformat în funcții de secretară și funcții la nucleu! Și uite așa, acum bate vântul prin posturile de poliție din țară pentru că la unele nu mai sunt polițiști nici măcar să închidă ferestrele!
Modificare Statului Polițistului, o reformă prin care angajările directe, care erau o excepție, au devenit o regulă. Așa s-a deschis larg ușa corupției generalizate! Orice băiețaș de cartier și orice dansatoare la bară pot deveni polițiști peste noapte, angajați cu buletinul ca la aprozar! Doar fraierii mai merg la școală, pentru că școala este grea pe o soldă de nimic! Mai bine te angajezi direct pe salariu și mai dă-o încolo de școală că nu mai este necesară!
Astfel, au intrat ca la garderobă, pe ușa din dos, specialiștii lui pește prăjit, care după o beție zdravănă seara, s-au trezit dimineața în ținută de polițist cu grade de comisar!
Prin această reformă s-a dat startul la săritura peste gardul Poliției Române a frontieriștilor, jandarmilor, pompierilor, inginerilor, contabililor, bucătarilor, culegătorilor de plante medicinale și folclor, lăutarilor, sportivilor, pilelor, brancardierilor etc.
Unii băieți, cu apucături cazone, au confundat Poliția Română cu cazarma pe unde au fost copii de trupă și au intrat cu bocancii plini de nămol pe covorul alb din sufrageria noastră!
Pentru că păpușarii le-au permis!
La brancardieri am vrea să ne oprim puțin, pentru că lumea a uita cazul Perla. Pe asta se bazează și păpușarii, că mentalul colectiv are limite, memorie scurtă.
Pe 05.03.2012, un brancardier de 53 de ani al Policlinicii M.A.I., agent de poliție angajat direct pentru că fusese șofer de senator, a intrat în coaforul Perla și a împușcat 8 oameni, a omorât două femei și a rănit alte 6 persoane! Credeți că habarniștii care ne conduc au înțeles ceva? După 11 ani angajările se fac tot cu buletinul!
Detașarea polițiștilor, și așa puțini, la alte instituții. Este foarte bine pentru polițiștii detașați, pentru că sunt plătiți pe grilele de salarizare de acolo, și foarte rău pentru Poliția Română care se dezmembrează cu fiecare zi care trece.
Poliția Română ar trebui să publice măcar numărul polițiștilor detașați la alte instituții și facem pariu că ar putea să scopere numărul total de funcții dintr-un județ mare! Interesează pe cineva? Noi nu credem!
Detașări la Ministerul pentru Relația cu Parlamentul, Ministerul Muncii și Justiției Sociale, Parlamentul României, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, structuri de poliție locală, Secretariatul General al Guvernului, Președinția României etc.), acestea fiind efectuate de cele mai multe ori pe baza prieteniei între polițiști și conducătorii instituțiilor publice.
Astfel, polițiștii rămași trebuie să lucreze și pentru cei care pleacă la mai bine.
Numirea la comanda inspectoratelor de poliție din țară a unor oameni obedienți puterii de la București și care habar nu au pe ce lume trăiesc a făcut ca încrederea populației în această instituție să scadă la niște cote alarmante, la fel cum scad cotele Dunării în cei mai secetoși ani!
Incompetenții care sunt numiți în funcții, de cele mai multe ori prin ocolirea legii de funcționare a Poliției Române, au misiunea sacră de a frânge destinele subordonaților, deși au în fișa postului atribuțiuni de îndrumare și sprijin! Pentru a-și ascunde nepriceperea se transformă în mici tirani mângâiați duios pe frunte de secretarii de stat din minister. Indiferent de abuzurile pe care le săvârșesc sunt spălați de comisarii detergent din corpurile de control!
De cele mai multe ori sunt sancționați exact cei care sesizează abuzurile comise de acești numiți inspectori șefi care nu știu ce caută în viața lor!
Tactica lor este simplă, te trimit la psiholog, îți ridică ORNIS-ul, te mută pe te miri unde, îți fac tot felul de șicane etc. într-un cuvânt îți fac viața grea, și dacă se întâmplă să câștigi după ani de zile prin instanțe, nu răspunde cineva, pentru că în Poliția Română, ordinul este mai tare decât legea, iar dispoziția mai tare decât ordinul! Și toate aceste ordine și dispoziții se adaugă ilegal la lege, nu sunt publicate niciodată în Monitorul Oficial și, de cele mai multe ori, sunt date de electricieni, ospătari, secretare, șoferi, ingineri, doctori etc. unși miniștri care nu au nicio legătură cu munca de poliție! Niște habarniști care de cele mai multe ori își angajează rudele și pilele fără școală sau vreun concurs prin locuri călduțe din minister!
Achizițiile publice care s-au făcut de-a lungul anilor, de la revoluție până azi, au fost câștigate de favorizații politic. Lascăr Catargiu, ministrul care a scos politicul din poliție, se răsucește în mormânt!
Polițiștii se roagă la Dumnezeu ca ținuta și încălțămintea făurite cu migală în fabricile favorizaților politic să reziste măcar 6 luni!
Condițiile de viață ale polițiștilor din rural seamănă de cele mai multe ori cu emisiunea Survivor! Diferența este că cei care participă la această emisiune o fac pentru foarte mulți bani! Posturile de poliție arată în cele mai multe cazuri ca niște grajduri sau case părăsite. Unele trebuie dotate de urgență cu bulină roșie și senzori seismici pentru ca polițiștii să poată să iasă la timp din ele! Apa potabilă, săpunul sau hârtia igienică sunt un lux pe care inspectoratele de poliție din țară nu își permit să îl finanțeze! Pentru că nu au fonduri! Toaleta din fundul curții, de cele mai multe ori fără ușă, este ceva firesc. La peste 100 de posturi de poliție din țară wc-ul lipsește cu desăvârșire. Deși posturile de poliție figurează pe hârtie cu 4–5 funcții, în realitate unde sunt doi sau trei polițiști este motiv de sărbătoare.
Salarizarea mizerabilă a făcut această meserie nefrecventabilă pentru tineri! Pentru a putea face o comparație, un muncitor necalificat în construcții nu poate lua un salariu net mai mic de 3000 de lei! Un polițist ajunge la acest salariu după 10 ani de muncă! Pentru că domnii care conduc țara vor să își bată joc de această castă!
Să nu credeți că cei care se apropie de pensie nu mai pot de bine! Bătaia de joc a atins apogeul!
Se schimbă regulile jocului de la o zi la alta! Pentru a vă face o părere despre viața frumoasă a polițiștilor, roz și fără niciun stres, vă spunem că în conformitate cu un studiu făcut chiar de către Direcția Medicală din MAI speranța de viața pentru polițiștii care au lucrat în operativ este 61 de ani! Asta dacă nu mor în misiuni sau din cauza stresului până se pensionează!
Un stres întreținut artificial de niște nenorociți fără scrupule care sunt șefi!
În urmă cu 25 de ani la școlile de poliție concurau 20 de tineri pentru un loc!
Pentru că nu mai există limită de vârstă, greutate, înălțime etc. oricine poate să devină polițist peste noapte.
Polițiștii sunt pe cale de dispariție și neocrotiți de lege! Să fii polițist este o stare de spirit, pe care mulți purtători ai ținutei de polițist nu o înțeleg!
Azi, la aceste concursuri pentru școlile de poliție, se întâmplă minuni, candidații care sunt respinși la vizita medicală sunt vindecați miraculos de vineri până luni! Probele sportive au devenit o glumă, traseul actual, în urmă cu 25 de ani, reprezenta o singură probă sportivă. Verificările în cazul viitorilor polițiști se fac abia după promovarea concursului de admitere și nu de puține ori, cei care fac verificări află că cei care îmbracă ținuta de elevi au fost tâlhari sau prostituate!
S-a ajuns în situația în care, incluzând și vindecările miraculoase, concurența să fie de un singur concurent pentru un loc!
Prigonirea profesioniștilor prin tot felul de șicane și cercetări prealabile! Cei care sunt bine pregătiți sunt foarte greu de șantajat și nu se lasă cumpărați cu un salariu pentru lucrături de excepție, avansări înainte de termen sau bilete la mare! Pentru asta trebuie determinați să se pensioneze. Cetățenii ne arată cu degetul pentru că avem posibilitatea să ne pensionăm la 48 de ani, posibilitate pe care o au mai multe categorii profesionale, dar oamenii sunt ipocriți! Polițiștii sunt cea mai mare problemă a României! Nu contează că mor în misiuni sau de inimă rea și nu mai apucă pensia!
Dragi cetățeni, peste tot în țările cu apă caldă, după 25 de ani de serviciu, polițiștii se pot pensiona! Vrem să facem parte din UE și NATO dar doar atunci când ne convine! Polițiștii nu au pensii speciale, se numesc pensii militare de stat, și de la A. I. Cuza nu s-a atins nimeni de ele! Până acum!
După pensionare, polițiștii au grade militare în rezervă și au în continuare obligații militare, asta după o viață de muncă în care le-au fost interzise multe drepturi prevăzute în Constituția României!
Doar polițiștii care au lucrat cel puțin 26 de ani în operativ se pot pensiona la 48 sau 49 de ani!
Legal! Cei care au ieșit înainte de această vârstă reprezintă excepții de la regulă și trebuie să fie întrebați cum au făcut-o! Pentru o mână de nemernici aruncați anatema pe o întreagă categorie profesională!
Cine sunt acești indivizi care spun pe la tv că pensiile militare sunt pensii speciale? Niște maimuțoi care nu au pus în viața lor mâna pe o armă de foc, niște fetițe în corpuri de bărbați care au fugit din țară atunci când trebuiau să facă armata și au revenit când stagiul militar nu mai era obligatoriu!
Subordonarea Poliției Române domnilor aleși prin vot să conducă această țară are de cele mai multe ori aspecte grotești!
Așa cum spuneam mai sus, asistăm neputincioși la eutanasierea Poliției Române!
România nu își merită polițiștii! (Articol preluat de pe un grup de WhasApp al polițiștilor si/sau foști politisti)
Eveniment
Se continua acțiunile de protest pentru acordarea restanțelor salariale – Ziarul Incisiv de Prahova
Publicat
acum O zipe
martie 23, 2023
Legea obligă Autoritatea de Supraveghere FInanciară ca atunci când indicatorii de solvabilitate și lichiditate devin subunitari (sau cu corespondentul lor – capitalul de sovlabilitate și capitalul devin negetive), ASF sa impuna administrarea speciala a societatii respective, pana la restabilirea indicatorilor.
In 2014, a fost nevoie de doar 3 săptămâni (ianuarie 2014 – februarie 2014) pentru ca ASF să aplice legea în cazul Astra Asigurări și să impuna redresarea specială.
În cazul Euroins, ASF a tolerat mai mult de 2 ani capitalul negativ al Euroins – practic incapacitatea de plată a societății și a favorizat scurgerea sumelor către acționarii din Bulgaria. Gaura de la Euroins s-a majorat astfel de la mai puțin de 600 de milioane de lei, la peste 2 miliarde de lei.
Contribuția ASF a fost decisivă: în esență în timp ce conducerea ASF acorda timp Euroins să golească societatea de active prin transferul lor contabil în Bulgaria, din societate, au mai rămas în România, doar pereții, dezvaluie analistul economic Radu Teodor Soviani.
A patra performanță a conducerii ASF în favorizarea delapidarea de la City Insurance și co-autoratul sifonării banilor asiguraților de la Euroins. Cum să îi răsplătim în afară de bonusuri de performanță și case de la RAPPS?
Un observator rezonabil poate constata că o dată cu retragerea autorizației Euroins de către ASF, în 17 Martie 2023, Nicu Marcu – Președintele instituției plătit cu până la 200.000 de Euro pe an, a devenit echivalentul fostului Președinte al CEC – Camenco Petrovici. La fel cum CEC-ul condus de Camenco Petrovici a păcălit populația și a garantat pentru FNI, la fel și Marcu a mințit populația cu garantarea de către ASF, într-o primă fază, a City Insurance și într-o a doua și mult mai lungă fază (aproape 3 ani) a solvabilității Euroins.
Marcu a lăsat companiile să funcționeze cu știința fraudei și delapidării la City și cu știința găurii provocată de sifonare a banilor asiguraților, la Euroins. Simplu spus, a favorizat permanent acționarii privați ai celor 2 societăți, sifonarea banilor asiguraților și majoarea dimensiunii fraudării asiguraților și în cele din urmă a bugetului de stat. Funcționarii ASF fac din asta un titlul de glorie și numesc supravegherea lor, simplu: curaj.
În februarie 2021, când Nicu Marcu, în loc să își exercite atribuțiile legale de a obliga cele 2 societăți să aducă capital (insolvabile), el a încercat un matrapazlâc în favoarea acoperirii fraudei: să ia bani de la asigurați, lăsând companiile insolvente să funcționeze și să scumpească în interesul acționarilor privați ai City și Euroins primele RCA plătite de populație și companii, cu până la un miliard de lei. Cu alte cuvinte, să decapitalizeze economia națională în interesul privat al celor care sifonau sume, așa cum am scris extrem de timpuriu, AICI, în 21 februarie 2021:
,,Sifonarea de sume ale asiguraților români către entități din afara României, în interesul strict al acționarilor privați și în dauna puterii de cumpărare a populației, companiilor, inclusiv în frauda bugetului de stat, ar trebui să fie în atenția SRI. Și nu ca să favorizeze această sifonare prin manopere dolosive (…)
2 ani și douăzecișipatru de zile mai târziu, în 17 Martie 2023, ASF zice:
Pe bune?
,,La fel cum a mângâiat pe creștet City Insurance (devenind complice la uzul de fals al extrasului de cont plăsmuit), dar mai ales complice pentru perioada februarie 2021-septembrie 2021, când ASF știa fără cel mai mic dubiu de extrasul de cont falsificat dar i-a lăsat pe City să mai emită polițe de un miliard, ASF mângâie acum pe creștet Euroins. Euroins este noul lider al pieței asigurărilor. În 3 luni, cu prețuri triple la RCA față de Septembrie, Euroins nu va mai veni cu niciun capital. ASF, în loc să decidă administrarea specială a Euroins pentru nerespectarea indicatorului de solvabilitate, le dă posibilitatea să încaseze și ei, și alții, prețuri triple, astfel încât să nu mai aducă capital (…) Astfel, încât în loc ca acționarii Euroins să aducă capital, să ia bani de la populație. Iar profiturile, să le sifoneze’’.
Ce ne spun 14 luni și 17 zile mai târziu, având senzația transmițându-ne practic că ASF ne ia pe toți de proști: ,,scoteau banii din firmă, îi trimiteau în Bulgaria’’. Din nou, pe bune?
Cu un tupeu vecin cu cel al infractorului Bolgiu, cel care fiind prins de poliție după ce spărsese geamul la o mașină să fure casetofonul și a declarat polițiștilor că el doar a văzut mașina spartă și a vrut să protejeze casetofonul ca să nu se deterioreze, pentru că atârna în fire, oficialii ASF declară , în 17 martie 2023, după mai bine de 2 ani în care au permis continuu sifonarea banilor asiguraților Euroins și delapidarea City, că: ,,am dat dovadă de ,,curaj’’.
,,Curajul ASF’’ poate fi și măsurat: pentru acționarii City înseamnă sifonarea a peste un miliard de lei, iar pentru acționarii Euroins, mai mult de 2 miliarde de lei.
Pentru Nicu Marcu însă, care are și o facultate de drept absolvită, curajul manifestat nu necesită numărotarea de la 1 la un miliard ci știe că oricum ar da-o, curajul lui de favoriza frauda de la City Insurance și gaura de la Euroins se opreșete fix la 297.
Iar bonusul pentru acest curaj, perfect legal, este de 2 până la 7 ani, spre deosebire de poziția de la ASF, plătită cu până la 200.000 de Euro pe an. Curajul lui Nicu Marcu a costat până acum cel puțin 600.000 de Euro, beneficiile ca Președinte ASF, dar poate fi și evaluat altfel, dacă Nicu Marcu înțelege să ceară ,,nouășpele’’.
Iată ce mi-a scris un cititor, cu o zi înainte de anunțul retragerii Euroins. Comentariul era făcut la o postare a mea din aceeași zi în care sublinaim că încă din septembrie 2021 am arătăt ca Nicu Marcu a favorizat dimensiunea fraudei de la City Insurance lăsând compania să emită în continuare polițe RCAîncă aproximativ 8 luni, după ce Marcu știa deja de extrasul de cont falsificat:
,,Nicu Marcu poate că în anumite infracțiuni a fost complice – acum a prins curaj și s-a promovat autor și are la rândul său complici’’.
Motivele pentru care Nicu Marcu și-a dat prime. De performanță:
- ,,Prima performanță: ASF a lăsat City să încaseze încă 6 luni bani de la oameni, după ce descoperise că City a escrocat asigurații și statul’’. După intervenția de mai sus, de la TVR1 (din Septembrie 2021), am fost declarat ,,indezirabil’’ de conducerea TVR1 pe subiectul asigurări și ASF.
- ,,A doua performanță: după insolvența City începe creșterea prețului la RCA, care se mărește cu 71% în 2022’’. Daunalitatea pe ultimii ani (în funcție de care se calculează nivelul primei) nu a crescut de pe o săptămână pe alta, ca să justifice în 10 zile o scumpire cu 70%.
- ,,A treia performanță: ASF a știut încă din 2021 că Euroins are probleme de capital.
Despre a patra performanță nu vorbește însă nimeni pe deplin, pentru simplul motiv că este prea nouă: încă din Martie 2021, când Marcu a ȘTIUT că Euroins este insolventă pe baza datelor obținute de Libertatea de la avertizori de integritate:
Pe scurt, legea obligă ca atunci când constată că o companie nu poate face față obligațiilor de plată (insolvență), ASF impune administrarea specială. Nicu Marcu și Consiliul ASF și-au încălcat atribuțiile de serviciu, ninstituind administrarea specială. Simplu spus: dacă o companie este insolventă, i se retrage autorizația sau se instituie administrarea specială, până când aduce capital. Și abia apoi mai poate emite polițe RCA.
Nicu Marcu și ASF au încălcat legea și au permis Euroins să emită în continaure polițe. Nu poate emite polițe dacă este insolventă. Abia după restabilirea capitalului de solvabilitate, mai poate emite polițe.
Această politică (complicitatea și co-autoratul ASF) au permis Euroins, sub supravegherea și cu acceptul ASF, să majoreze gaura de la Euroins (prin sifonarea primelor de încasare și nu numai), de la 64 de milioane de lei cât rezultă din constatările chiar ale ASF la 31 Martie 2021, la 300-400 de milioane de lei.
Cu alte cuvinte, în timpul supravegherii ASF, cu știința faptului că trebuia să impuna administrarea specială pentru restabilirea capitalului de solvabilitate, din Euroins au rămas doar pereții.
Necesarul de capital, nu numai că nu a scăzut, dar s-a majorat la 2,19 miliarde de lei! Triplu față de momentul ianuarie 2021, când Nicu Marcu știa că Euroins are nevoie de 600 de milioane de lei capital. Asta rezultă chiar din comunicatul ASF din 17 martie 2023, prin care a anunțat retragerea autorizației:
Deci, sub supravegherea lui Nicu Marcu, necesarul de capital a urcat de la 300-600 de milioane de lei, la 2,19 miliarde de lei.
Nu mai amintesc și faptul că însuși acest comunicat atestă că ASF nu a instituit administrarea specială (rezoluția), nici la 30.06.2022, lăsând încă 9 luni (după ce anterior lăsase încă un an) o societate insolvabilă, să emită polițe.
Dar amintesc altceva, ce presei i-a scăpat din comunicatul ASF:
,,Decizia retragerii autorizației a fost luată în condițiile în care situația Euroins nu face fiabilă aplicarea unei proceduri de rezoluție’’. Adică, dacă în Martie 2021, societatea și banii asiguraților puteau fi salvați, supravegherea ASF a condus la următoarea situație de fapt: Din Euroins, sub supravegherea ,,intensă’’ a ASF și în timpul ei, au fost sifonate TOATE activele. Adică din Euroins au rămas doar pereții.
Problema reasigurării.
Am semnalat și în urmă cu 6 săptămâni când Euroins a anunțat, în 2 Martie 2023, că a schimbat reasigurătorul, la cerința ASF (întreg comunicatul AICI):
Sub supravegherea ASF, practic, din Euroins au rămas doar pereții. Prin operațiunea de reasigurare cu compania proprie EIG Re EAD, Euroins a scos din contabilitatea firmei din România toate activele, așa cum arată și în comunicatul de presă transmis ca reacție (AICI) după comunicarea deciziei de retragere a autorizației:
Foarte interesant, această schimbare de re-asigurător s-a făcut în momentul în care ASF ,,scurgea pe presă’’ că a sesizat parchetul în privința Euroins (la începutul lui februarie), în condițiile în care ASF ar fi trebuit să impună administrarea specială a Euroins în urmă cu cel puțin 2 ani, și să împiedice sifonarea sumelor. În loc de asta, ASF, s-a împiedicat, și a favorizat majorarea deficitului de capital de la 300-600 de milioane de lei, la 2,14 miliarde de lei.
Și încă ceva.
În timp ce, așa cum am spus la început, Nicu Marcu a garantat pentru frauda de la City (lăsând societatea să mai emită polițe RCA până în septembrie 2021) și a garantat pentru golul de capital de solvabilitate de la Euroins (care, sub mandatul lui, s-a majorat până la 2,14 miliarde de lei), exact cum garanta Camenco Petrovici și CEC pentru FNI, pentru Nicu Marcu, la rându lui, garantau alții. Printre ei, chiar șeful grupului bulgar, Assen Christov.
Christov garanta pentru Marcu (care îi favorizase golirea societății de active) chiar într-un interviu acordat mie în exclusivitate. Pe care îl găsiți AICI.
Christov îl numea pe Marcu drept ,,bun manager și persoană înțeleaptă’’. Cine altcineva i-ar mai fi acordat timp între martie 2021 și martie 2023, să majoreze gaura de la 600 de milioane de lei la 2,14 miliarde de lei? Cine altcineva i-ar mai fi permis, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, să lase din cea mai mare societate de asigurare de pe piața RCA din România, doar pereții?
Concluziv, astăzi, când Parlamentul îl va audia pe Nicu Marcu, cel care a favorizat dimensiunea fraudei de la City Insurance și majorarea găurii de la Euroins până la 2,14 miliarde de lei, inclusiv transferul tuturor activelor în Bulgaria au doar 2 variante: fie să ia act de demisa lui, fie să ceară revocarea lui Nicu Marcu.
,,Curajul’’ lui Nicu Marcu i-a costat pe asigurați împreun cu statul român cel puțin 3 miliarde de lei, în cazul City Insurance și Euroins.
Parlamentul, prin mai vechii prieteni ai lui Nicu Marcu (Burduja cu Ion – inteligență artificială și alții), deja au arătat că întorc privirea în altă parte, după frauda City Insurance. Când au închis ochii. Și la rândul lor, prin nerevocarea lui Nicu Marcu încă de după falimentul City Insurance, au favorizat dimensiunea găurii de la Euroins.
Eu am mai dat acest exemplu în urmă cu un an și jumătate, imediat după falimentul City Insurance și după albirea lui Nicu Marcu de către Burduja și ceilalți: în Germania, șeful Autorității de Supraveghere Financiară (BAFIN) a fost demis după eșecul supravegherii în cazul fraudei de la Wirecard. Cancelarul german Olaf Scholz a impus îndepărtarea șefului BAFIN, Felix Hufeld, solicitând o reformă a BAFIN care poate să aibă succes numai cu o schimbare ,,la vârf’’. Șeful BAFIN și-a dat demisia. Altfel ar fi fost revocat.
Și am mai dat un exemplu: faptul că în cazul Silicon Valley Bank, autoritatea de supraveghere din SUA a închis banca în 48 de ore (fără să aibă știință de fraude) ASF își face un titlu de glorie că a avut ,,curaj’’ lăsând City Insurance să emită polițe încă 7 luni de la momentul în care a cunoscut că extrasul de cont este falsificat și încă 2 ani de la momentul în care a cunoscut că Euroins nu are solvabilitate, și prin urmare, nu mai putea emite polițe, conform legii.
Asta ține de Parlament. Restul, de parchet.
Și mai e ceva:
Văd că presa, după ani de tăcere, începe să documenteze subiecte gen ,,Cine este Nicu Marcu de la ASF” și că mulți caută încă răspunsurile. Și ca să împiedicăm situația ca presa să scrie abia peste 2 ani cine este Nicu Marcu de la ASF, renunț la orice drept de autor pentru acest articol, pe care l-am scris în urma cu mai bine de 2 ani și în care documentam, de fapt, cine este Nicu Marcu de la ASF , mai dezvaluie sursa citata. (Cristina T.).
Cu sursa foto ASF, cam la asta s-a rezumat supravegherea asigurarilor din România:
Eveniment
Afacerea BCR la next level si alba neagra cu legalitatea/Somnul ratiunii naste monstrii
Publicat
acum 2 zilepe
martie 22, 2023
Cu un tupeu iesit din comun s-a trecut la un next level: de albire si scapare de penal al edilului in afacerea ilegala cu BCR.
Prefectura a spus că nu este legala hotărârea.
Prefectura spune clar că nu este legala
Vestea că Prefectura Prahova a „recomandat” Consiliului Local anularea hotărârii cu privire la un nou adițional la contractul de împrumut cu BCR a rămas fără ecou. Nici pana la aceasta data Consiliul Local Ploiesti NU a anulat hotararea respectiva si NU s-a intrat in matca legalitatii.
Adresa trimisa de Prefectura Prahova a fost tinuta la „secret”.
Hotărârea, așa cum este de altfel publicată pe site-ul Primăriei Ploiești, viza prelungirea perioadei de trageri cu 1 an de la 20.09.2022 la 20.09.2023. Este vorba fix despre contractul de împrumut cu BCR pentru suma de 34.013.308,36 de lei, încheiat în 2019 de fostul primar Adrian Dobre, sumă necesară pentru susținerea co-finanțării la proiectele cu fonduri europene.
În textul hotărârii aprobate de aleșii locali în ședința din 5 octombrie 2022 există mențiunea că „restul clauzelor contractuale rămân nemodificate”, lucru care nu s-a mai întâmplat.
Prefectura Prahova a recomandat Consiliului Local Ploiești să anuleze HCL 463/05.10.2022, pe motiv că a fost adoptată „cu încălcarea prevederilor legale în materie”, în caz contrar „hotărârea va fi atacată la instanța de contencios administrativ” confirmand dezvaluirile, in exclusivitate, ale ziarului Incisiv de Prahova.
Hotărârea de Consiliu Local a fost aprobată și NU a produs efecte, deoarece aceasta hotarare a fost aprobata in data de 5 octombrie 2022, pentru un act semnat inainte, ilegal, in data de 20.09.2022.
Orice HOTARARE produce efecte de la data adoptarii sale, NU retroactiv!
Next level si alba neagra cu legalitatea dupa dosarul penal
Prefectura Prahova transmite Consiliului Local Ploiesti o adresa foarte bizara si in afara cadrului legal, in scopul „spalarii” edilului (adresa nr 4391/21.03.2023).
Astfel, dupa ce a declarat nelegala HCL 436/2022, aceeasi institutie revine si dupa verificarea „legalității” pe baza „stenogramei ședinței” (PREMIERA MONDIALA IN MATERIE JURIDICA!!!) propune reanalizarea HCL-ului incriminat si adoptarea unei hotarari complete si legale.
Sa traiasca domn prefect care a semnat de unul singur adresa dar sa ne explice si noua oficial si public ce nu a inteles: la data de 05.10.2022, consilierii locali au fost pacaliti sa emita Hotararea nr 463, prin care i se aproba edilului Andrei Volosevici sa semneze prelungirea actului aditional cu BCR, o prelungire si act aditional semnate de acesta ILEGAL inca de la data de 20.09.2022, fara aprobarea Consiliului Local Ploiesti.
Cum sa revina CL si sa analizeze o eventuala hotarare care sa gireze faptele penale savarsite de edil prin semnarea actului aditional cu BCR la data de 20.09.2022 cand presupusa Hotarare 463 ce ar trebui sa fie analizata a intrat in dezbatere si adoptata la data de 05.10.2022? Mai smecherilor, voi vreti sa ii bagati in PENAL pe consilierii locali?
Suntem si noi curiosi cati vor pica in „capcana” asta si vor semna o alta hotare de consiliu local ILEGALA! Noi nu credem ca se vor inghesui prea multi, ca poate nu or avea pregatire juridica dar nu sunt PROSTI!
Bai, nenicule, la noi corupția majoră e sinonima cu PROSTIA!
Primarul Andrei Volosevici a semnat, de capul sau, fara o Hotarare a Consiliului Local Ploiesti, un act aditional cu BCR, la data de 20.09.2022, pentru prelungirea perioadei de tragere pana la data de 20.09.2023. ACtul semnat ESTE ilegal oricat se incearca „spalare” si/sau „albirea” edilului.
Act Aditional 1
Act Aditional 2
Act Aditional 3
Act Aditional 4
In acest act aditional, tot prin abuz, s-a introdus o clauza pe care o semneaza edilul Andrei Volosevici fara aprobarea Consiliului Local si total ILEGAL, prin care Primaria Ploiesti sa obliga sa plateasca Creditorului (art 5 din act aditional), un comision de 0,2% din suma neutilizata de 27.644.336,30 ron, comision in valoare de 55.266,67 ron, un comision ce se va plati in doua transe, 50% la data semnarii Actului aditional si 50% pana la data de 22.12.2022.
Adresa Banca
Noaptea, ca hoţii, partea a doua!
Directia Economica
Desi directorul economic Nicoleta Craciunoiu a refuzat sa semneze o astfel de ilegalitate, cei sus mentionati la inceputul articolului au „pandit” cand acesta se afla in concediu si, la data de 04.10.2022, cu numarul 519, Andrei Volosevici intocmeste REFERATUL DE APROBARE la proiectul de hotarare privind modificarea Hotararii Consiliului Local nr 619/21.12.2018, privind contractarea unui imprumut intern in valoare de 34.013.308,36 lei.
Deci, edilul Andrei Volosevici solicita Consiliului Local Ploiesti, la data de 05.10.2022, sa aprobe imputernicirea sa de a semna un Act Aditional cu BCR, act aditional semnat de acesta ILEGAL, inca de la data de 20.09.2022, cu mult timp inainte.
Raport Specialitate 2
Mai mult, la data de 05.10.2022, consilierii locali au fost pacaliti sa emita Hotararea nr 463, prin care i se aproba edilului Andrei Volosevici sa semneze prelungirea actului aditional cu BCR, o prelungire si act aditional semnate de acesta ILEGAL inca de la data de 20.09.2022, fara aprobarea Consiliului Local Ploiesti.
463_05.10.2022_contractare_imprumut_intern
Totodata, in HCL nr 463 se specifica in clar:
Art 1. „Aproba modificarea HCL nr 619/21.12.2018 in sensul prelungirii perioadei de trageri cu 1 an de la 20.09.2022 la 20.09.2023. Restul clauzelor contractualoe raman nemodificate”.
Deci, Consiliul Local Ploiesti NU a aprobat in HCL nr 463/05.10.2022, ce semnase ilegal deja Andrei Volosevici, adica comisionul de 0,2% din suma neutilizata de 27.644.336,30 ron, comision in valoare de 55.266,67 ron, un comision ce se plateste ILEGAL in doua transe, 50% la data semnarii Actului aditional si 50% pana la data de 22.12.2022.
Cine aproba plata acestui comision, executivul care a semnat ilegal actul aditional fara aprobarea Consiliului Local Ploiesti sau legislativul care a specificat ca aproba (retroactiv semnarii deja a actului aditional) cu conditia ca „restul clauzelor contractuale raman nemodificate”, adica fara comision (In Contractul de credit nr 201909200119/20.09.2019 si in toate actele aditionale s-au respectat prevederile art 7.1 pct c) prin care comisionul de neutilizare este de 0 % pe an!
Incisiv de Prahova va solicita – OFICIAL – un punct de vedere celor de la IPJ Prahova, D.N.A si DIICOT privind „legalitatea”/NELEGALITATEA si abuzul savarsit de Andrei Volosevici in calitatea de „indeplinire” a atributiilor de primar.
Este in premiera ca UAT Ploiesti pentru imprumuturi bancare neutilizate sa „negocieze” plati de comisioane bancare, in conditiile in care caietul de sarcini si in contractul initial NU se prevede asa ceva, iar Consiliul Local NU a aprobat plata acestora. Vom reveni. (Cerasela N.).
Parteneri
Ultimile stiri locale


Eutanasierea Poliției Române, o dramă cu final așteptat! – Ziarul Incisiv de Prahova
De ani buni asistăm la distrugerea controlată a Poliției Române prin subordonarea ei neaveniților care conduc țara, prin subfinanțarea ei,...
AGON by AOC lansează noul monitor pentru gaming de 32″, cu 240 Hz, HDR și timp de răspuns GtG de până la 1 ms
București, 23 martie 2023 – AGON by AOC, unul dintre cele mai importante branduri de monitoare pentru gaming și accesorii IT...


Se continua acțiunile de protest pentru acordarea restanțelor salariale – Ziarul Incisiv de Prahova
Legea obligă Autoritatea de Supraveghere FInanciară ca atunci când indicatorii de solvabilitate și lichiditate devin subunitari (sau cu corespondentul lor...


Cum schimbă sistemul de iluminat un restaurant
Te-ai întrebat de ce unele restaurante sunt mult mai frecventate decât altele? Totul se rezumă doar la mâncare? Adevărul este...


MEGA SALE la Glasspandoor! “New Sofa Collection” în perioada 30-31 martie
Primăvara vine cu o surpriză frumoasă din partea Glasspandoor! Cu ocazia introducerii unei noi colecții de canapele, după cum este...


FILARMONICA ”ION DUMITRESCU” din RÂMNICU VÂLCEA din ce în ce mai prezentă în peisajul cultural național și internațional
Înființată în 1995 și purtând numele marelui muzician Ion Dumitrescu (născut în comuna Oteșani – județul Vâlcea), filarmonica vâlceană a...
Philips anunță noul monitor portabil 16B1P3302D
București, 21 martie 2023 – Philips Monitors anunță partenerul perfect pentru călătorii: Monitorul Philips 16B1P3302D, parte din gama de monitoare portabile...


Afacerea BCR la next level si alba neagra cu legalitatea/Somnul ratiunii naste monstrii
Cu un tupeu iesit din comun s-a trecut la un next level: de albire si scapare de penal al edilului...


Casa Kevin – Un camin pentru batrani unde linistea si confortul sunt la ele acasa!
Caminul de Batrani Casa Kevin este situat in Bascov, jud. Arges, la doar 3 km de Pitesti, intr-o zona linistita...


Credit fulger aprobat online potrivit pentru nevoia dumneavoastră de bani
Dacă doriți o soluție rapidă și convenabilă pentru a obține fonduri, un credit fulger aprobat online fără verificare este răspunsul....


Cutia Pandorei!/Halchin centrează si Zeus da cu capul!
Ca pe Zeus, Neprihănitul!!! Matei Valentin, un director împuternicit de la Penitenciarul Ploiesti il protejeaza mafia M.J. via A.N.P....


Cum alegi modelele potrivite de balize directionale
Fiecare proiect de imbunatatire a infrastructurii care implica interventii la nivelul carosabilului sau trotuarelor trebuie sa fie desfasurat in cele...


Replica ,, Caracatiței”
Urmare a articolelor noastre de investigații privind activitățile ilegale, conduse de Mafia din Penitenciarul Ploiești, vă reamintim: suținută de...
Provocarea de 21 de zile de la Perfect Fit oferă inspirație pentru noi activități alături de prietenul patruped
București, 16 Martie 2023 – Legătura cu un animal de companie este puternică și contribuie la bunăstarea mintală și fericirea...


Împrumut cu istoric negativ – Sfaturi și comparații
Având un istoric de credit negativ în birou poate afecta semnificativ sănătatea financiară, atât prezentul, cât și viitorul tău. Compararea...


Bomba zilei/Observatorul Prahovean dezvăluie minciunile Primăriei Ploiești/A ratat fondurile Băncii Mondiale pentru tratarea bolnavilor de cancer – Ziarul Incisiv de Prahova
În data de 02.06.2020 în Tabelul cu calculul perisabilităților legal admise întocmit de Logistică ,la nr.crt.7, Rățușca cea urâtă trece...
Știrile Săptămânii
-
Administrație localăacum 5 ani
Consiliul Judeţean Argeş, pe primul loc la… salarii
-
Turismacum 11 luni
Cazare la hotel cu piscină în Călimăneşti-Căciulata
-
Afaceriacum 5 ani
Lenjerii de pat confortabile si moderne de la Karo Boutique
-
Afaceriacum 5 ani
Tot ce trebuie sa stii despre cum se poarta o camasa
-
Afaceriacum 5 ani
Stilul traditional se pastreaza cu un semineu pe lemne
-
Știri din județacum 3 ani
Situație fără precedent la Spitalul Județean Argeș – suspiciune de infecție cu SARS-Cov-2 tratată cu indiferență
-
Evenimentacum 4 ani
MAI “crapa” de deontologie profesionala/Seful IPJ Gorj- sex in masina cu amanta/Inregistrari audio si stenograme incendiare (I)
-
Uncategorizedacum 4 ani
Huse frumoase si puternice pentru Huawei P30