Uncategorized
Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare privind grava dezinformare transmisă de ANPC în spațiul public!

20 ianuarie, București. Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare că au fost grav dezinformați prin ultima comunicare către presă transmisă de ANPC. Astfel, potrivit comunicării făcute de ANPC în spațiul public în data de 16 ianuarie 2025, ”până la clarificarea situației privind funcționalitatea CSALB ca entitate SAL, consumatorii care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari se pot adresa Direcției de Soluționare Alternativă a Litigiilor (DSAL), din cadrul ANPC, printr-o reclamație pe platforma specială a acesteia”.
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a atras atenția ANPC asupra gravității acestei dezinformări printr-o scrisoare din data de 17 ianuarie, al cărei conținut poate fi citit aici: https://csalb.ro/transparenta/scrisoare-csalb-catre-anpc-17-ianuarie-2025/
Recomandăm consumatorilor să facă diferența între reclamațiile/sesizările pe care le pot adresa ANPC (și pe care le puteau adresa și până acum acestei Autorități) și soluționarea alternativă a litigiilor care este atributul exclusiv al CSALB, pentru probleme financiar-bancare pe care aceștia le pot avea în relație cu băncile, IFN-urile.
În dorința informării corecte a consumatorilor, rezumăm istoricul procesului intentat de CSALB în anul 2018 Ministerului Economiei, proces încheiat prin decizia ÎCCJ din data de 10 decembrie 2024.
Chiar dacă nu există încă motivarea instanței în acest proces în contencios administrativ, considerăm că există nevoia clarificării acestei situații, ca o contrapondere la dezinformările și acuzațiile transmise deja în spațiul public:
- CSALB a fost înființat prin Ordonanța Guvernului nr.38/2015 în urma transpunerii în legislația românească a Directivei 2013/11/UE a Parlamentului European și a Consiliului privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum;
- Sistemul bancar și-a asumat finanțarea CSALB, pentru ca oamenii să aibă la dispoziție o alternativă la instanțele de drept comun, gratuită, mult mai rapidă, gestionată de conciliatori cu expertiză în domeniul financiar-bancar și care să le rezolve problemele individuale și imediate pe care le întâmpinau. Astfel de organisme SAL pot fi înființate și în alte domenii de activitate (în baza aceleiași Directive europene), pentru a veni în sprijinul consumatorilor care au nemulțumiri față de comercianți și care doresc rezolvarea amiabilă a acestora, în afara instanțelor de judecată;
- Prin OG nr.38/2015 cererile de soluționare alternativă a litigiilor/diferendelor dintre consumatorii de servicii financiar–bancare și bănci/IFN-uripot fi rezolvate exclusiv de către CSALB, acesta fiind cadrul normativ național în domeniul soluționării alternative a litigiilor financiar-bancare;
- Modalitatea prin care este asigurată finanțarea CSALB de către sistemul bancar este expres prevăzută inclusiv în textul punctului 46 din expunerea de argumente a Directivei,transpus ca atare prin OG nr.38/2015;
- Pentru a garanta imparțialitatea și echidistanța demersului de conciliere dintre consumatori și bănci/IFN-uri,legiuitorul a statuat ca CSALB să fie o entitate cu personalitate juridică proprie (autonomă, neguvernamentală, apolitică și fără scop lucrativ), care să aibă o conducere formată din 5 membri: unul desemnat de ANPC, unul de Banca Națională a României, unul de Asociația Română a Băncilor, un reprezentant desemnat de asociațiile de consumatori care îndeplinesc anumite condiții legale, detaliate mai jos, și un reprezentant independent, ales de ceilalți membri ai Colegiului, precum și o echipă operațională, care să intermedieze propriu-zis relația dintre consumatori și bănci;
- În perioada cuprinsă între 2015 și 2018, CSALB a solicitat în mod repetat Ministerului Economiei înregistrarea și, implicit, deschiderea listei entităților SAL din România. În luna mai 2018, Dănuț Andrușcă, Ministrul Economiei la acea vreme, a refuzat solicitarea CSALB, motivând refuzul prin lipsa reprezentantului asociațiilor de consumatori din cadrul Colegiului de Coordonare;
- Menționăm că, prin procesul intentat, CSALB a solicitat instanței ca Ministerul Economiei să deschidă lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor din România, listă care, la data promovării litigiului, nici măcar nu era deschisă pe site-ul acestei autorități, deși OG nr.38 era în vigoare încă din 2015, să fie înregistrat în această listă și să fie notificat către Comisia Europeană (pentru a fi integrat în lista europeană a entităților SAL din domeniul financiar–bancar și, astfel, să poată soluționa și litigiile transfrontaliere);
- Este important de menționat că CSALB este singura entitate SAL a cărei înființare, organizare și modalitatea de desfășurare a activității sunt expres prevăzute de dispozițiile articolelor 21–24 din OG nr.38/2015(cu referiri directe și în alte articole);
- Între 2015–2025 CSALB a funcționat și funcționează în continuare în baza OG nr.38/2015 și a gestionat peste 5.000 dosare dintre consumatori și instituțiile financiar–bancare (sunt aproximativ 100 dosare de conciliere soluționate în perioada menționată). Beneficiile rezultate din concilieri sunt de aproximativ 14 milioane de euro;
- Având în vedere că motivarea primei instanțe (Curtea de Apel București) a fost neclară, CSALB a promovat recurs la Înalta Curte. După 6 ani și jumătate de la debutul pe fond al procesului, ÎCCJ a respins recursul promovat de CSALB împotriva deciziei primei instanțe. Ca urmare a faptului că un proces în contencios administrativ, care ar fi trebuit soluționat cu celeritate, potrivit prevederilor legale, a durat peste 6 ani, s-a creat un cadru propice pentru ca cei doi intervenienți (Asociația InfoCons și ANPC) să dezinformeze publicul cu intenția vădită de a denigra CSALB. În acest sens, cei doi intervenienți folosesc un litigiu care nu are nicio legătură cu funcționarea Centrului, pentru a pune în discuție înseși prevederile Ordonanței referitoare la funcționarea Centrului SAL Bancar și, în acest context, invitând în mod eronat consumatorii să se adreseze ANPC pentru soluționarea alternativă a litigiilor din domeniul financiar–bancar;
- După primirea motivării hotărârii ÎCCJ, vom solicita autorităților competente să identifice o soluție de rezolvare a acestei probleme, în sensul înregistrării CSALB pe lista entităților SAL de la Ministerul Energiei.
Clarificări referitoare la reprezentantul asociațiilor de consumatori din structura Colegiului de Coordonare al CSALB:
Potrivit prevederilor art. 22 alin (1) lit. d) din OG nr. 38/2015, membrul Colegiului de Coordonare din partea asociatiilor de consumatori poate fi desemnat de către ”d) asociaţiile de consumatori care îndeplinesc condiţiile prevăzute în art. 32 sau în art. 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992, republicată, cu modificările şi completările ulterioare”.
Potrivit art. 32. din OG nr.21/1992:
”Asociațiile pentru protecția consumatorilor care apără drepturile și interesele legitime ale consumatorilor, în general, sunt, de drept, parteneri sociali în consiliile consultative prevăzute în prezenta ordonanță, dacă:
- a) la nivel național, au cel puțin 3.000 de membri și filiale în cel puțin 10 județe;
- b) la nivel județean și local, dacă au desfășurat o activitate în domeniul protecției consumatorilor pe o perioadă de cel puțin 3 ani.”
iar, conform art. 33. din aceeași OG nr. 21/1992:
”Asociațiile pentru protecția consumatorilor care sunt constituite în scopul apărării intereselor numai ale membrilor lor pot deveni parteneri sociali cu drept de reprezentare în organismele consultative cu rol în domeniul protecției consumatorilor și în care organele administrației publice sunt reprezentate, numai dacă au cel puțin 800 membri.”
Rezultă, deci, că doar asociațiile de consumatori care îndeplinesc condițiile legale prevăzute mai sus pot desemna un reprezentant în structura Colegiului de Coordonare al CSALB.
În acest context, paralel cu desfășurarea procesului, CSALB a încercat permanent să faciliteze rezolvarea desemnării reprezentantului din partea asociațiilor de consumatori, adică să surmonteze motivul care a făcut obiectul refuzului exprimat de Ministerul Economiei în 2018.
Astfel, prin scrisori adresate ANPC am solicitat implicarea Autorității în procesul de desemnare a reprezentantului asociațiilor de consumatori, similar modului în care această Autoritate s-a implicat în desemnarea reprezentantului asociațiilor de consumatori la momentul înființării CSALB (2015). De asemenea, am solicitat ANPC să ne pună la dispoziție lista asociațiilor de consumatori care îndeplinesc condițiile de reprezentativitate pecizate mai sus.
- În răspunsul ANPC din 10 august 2020 se menționează că „asociațiile de consumatori care au solicitat luarea în evidența ANPC, conform prevederilor art. 34 din Ordonanța Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor,nu îndeplinesc condițiile prevăzute la alin. 32 și 33 din OG 21/1992”. Adică, la acel moment, nu existau asociații de consumatori care să poată participa la desemnarea unui reprezentant în structura Colegiului de Coordonare al CSALB (cu respectarea prevederilor legale anterior menționate).
- În luna mai 2024, luând în considerare recomandarea formulată de OCDEprivind necesitatea adoptării unor măsuri care să aibă ca rezultat nominalizarea unui reprezentant al asociațiilor de consumatori în cadrul Colegiului de coordonare al CSALB, am revenit către ANPC, solicitând să ne pună la dispoziție lista cu asociațiile reprezentative de consumatori. ANPC nu a furnizat CSALB lista solicitată cu asociațiile de consumatori.
- Ca urmare a faptului că nu am primit un răspuns la solicitare, CSALB a revenit cu o nouă scrisoare către Autoritate, în luna iulie 2024, prin care a cerut, din nou, ca ANPC să furnizeze o situație actualizată cu privire la asociațiile de consumatori, scrisoare la care, de asemenea, Autoritatea nu a răspuns.
În loc de concluzii:
În primul an de funcționare al CSALB, asociațiile de consumatori au avut reprezentant în Colegiu, dar InfoCons, prin președintele său, Sorin Mierlea, care este chiar persoana care l-a propus inițial pe acel reprezentant, a cerut retragerea lui prin adrese repetate, iar retragerea efectivă a mandatului reprezentantului consumatorilor a intervenit la finalul lunii octombrie 2016.
Cu alte cuvinte, InfoCons a cerut retragerea reprezentantului asociațiilor de consumatori și, ulterior, s-a folosit de absența acestuia pentru a-și fundamenta calitatea de intervenient în proces.
În acest mod s-a creat o situație paradoxală, în sensul că, deși refuzul înscrierii CSALB pe lista entităților SAL a fost motivat de absența reprezentantului asociațiilor de consumatori, acest motiv a fost imputat în mod absurd Centrului, care NU are atribuții legale în sensul desemnării reprezentantului acestor asociații.
În perioada ulterioară retragerii mandatului reprezentantului asociațiilor de consumatori a existat o corespondență asiduă între CSALB și asociațiile de consumatori care au format mai mulți poli pentru desemnarea unui alt membru în structura Colegiului de Coordonare. Astfel, CSALB a primit mai multe nominalizări pentru ocuparea acestei poziții și a explicat de fiecare dată că nu are nicio atribuție legală în sensul alegerii unui membru dintre persoanele propuse de aceste asociații (la un moment dat erau 3 persoane, ulterior primindu-se și alte propuneri), aceasta fiind prerogativa exclusivă a fiecărei entități participante la această structură colegială: ANPC, ARB, BNR și asociațiile de consumatori (al 5-lea membru fiind independent și ales de ceilalți).
Este important de subliniat faptul că reprezentanții unor asociații de consumatori au însoțit în anii trecuți CSALB în caravanele de informare desfășurate în țară și în conferințele organizate de CSALB, iar acest lucru este reflectat și de informările publice postate pe site-ul Centrului. De asemenea, reprezentanți ai asociațiilor de consumatori au însoțit și consiliat unii consumatori pe parcursul procedurii de conciliere.
Ulterior, și ANPC și-a retras membrul din Colegiul de Coordonare fără a prezenta o justificare legală, începând cu data de 19 ianuarie 2024.
Faptul că ANPC refuză de un an să numească un reprezentant în Colegiu, reprezintă o încălcare a prevederilor legale și o încercare de blocare a activității CSALB, știind care a fost motivul refuzului Ministerului Economiei exprimat în 2018, de a înregistra CSALB pe lista entităților SAL. În articolul 22 al Ordonanței se menționează foarte clar că în caz de vacanță a unui loc în Colegiu se va numi un nou membru pentru durata rămasă din mandat.
Le solicităm reprezentanților ANPC să informeze corect consumatorii și să nu creeze confuzii în rândul acestora, mai ales că un demers de soluționare alternativă nu se rezumă nici pe departe la simpla trimitere a unei cereri. În spatele fiecărui dosar de conciliere se află proceduri reglementate, munca multor oameni și expertiză câștigată în aproape zece ani de funcționare a CSALB.
***
Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 16 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal)
Exclusiv
Ecografie Doppler copii: O metodă modernă pentru evaluarea circulației sanguine

Ecografia Doppler la copii este o tehnică imagistică avansată, utilizată pentru a evalua circulația sanguină și pentru a detecta eventualele probleme ale vaselor de sânge, precum îngustarea arterelor, trombozele sau malformațiile vasculare.
Această metodă se bazează pe efectul Doppler, care permite măsurarea vitezei și direcției fluxului sanguin, oferind informații detaliate despre starea sistemului cardiovascular. Ecografia Doppler este complet non-invazivă și sigură, fiind ideală pentru copii.
Datorită acurateței sale, aceasta ajută la diagnosticarea timpurie a unor afecțiuni grave și la monitorizarea eficientă a stării de sănătate a copilului.
De ce este importantă ecografia Doppler la copii?
Ecografia Doppler joacă un rol crucial în evaluarea sănătății sistemului cardiovascular al copiilor. Această metodă imagistică avansată poate identifica problemele de circulație care nu sunt evidente la prima vedere, prevenind astfel apariția unor complicații pe termen lung. Iată câteva motive pentru care ecografia Doppler este importantă pentru copii:
- Detectarea problemelor vasculare: Ecografia Doppler ajută la identificarea problemelor de circulație sanguină, cum ar fi blocajele sau îngustarea arterelor.
- Evaluarea fluxului sanguin cardiac: Aceasta poate oferi imagini detaliate ale fluxului sanguin în inimă, ajutând la diagnosticarea unor afecțiuni cardiace congenitale sau achiziționate.
- Monitorizarea anomaliilor vasculare: Ecografia Doppler este un instrument important în monitorizarea anomaliilor vasculare, cum ar fi malformațiile vasculare sau formarea cheagurilor de sânge.
- Siguranță și precizie: Fiind o metodă non-invazivă, ecografia Doppler nu implică radiații și nu provoacă durere, ceea ce o face perfectă pentru copii.
Când este recomandată ecografia Doppler la copii?
Ecografia Doppler este indicată în mai multe cazuri, atunci când există suspiciuni legate de circulația sanguină sau probleme cardiovasculare. Iată câteva situații în care ecografia Doppler poate fi necesară:
Semne de insuficiență circulatorie
Dacă un copil prezintă semne de circulație deficitară, cum ar fi umflături, dureri sau oboseală excesivă, ecografia Doppler poate ajuta la identificarea blocajelor sau îngustărilor vasculare.
Afecțiuni cardiace congenitale
Copiii care se nasc cu malformații cardiace pot beneficia de ecografie Doppler pentru a evalua fluxul sanguin din inimă și pentru a detecta eventuale probleme care necesită intervenție medicală.
Monitorizarea vaselor de sânge
Ecografia Doppler poate fi folosită pentru a monitoriza starea vaselor de sânge în cazul copiilor care au fost diagnosticați cu malformații vasculare sau au avut un istoric de tromboză.
Evaluarea cheagurilor de sânge
Dacă un copil are antecedente de tromboză sau există o suspiciune de cheaguri de sânge, ecografia Doppler poate ajuta la detectarea acestora și la stabilirea unui plan de tratament adecvat.
Cum se realizează ecografia Doppler la copii?
Ecografia Doppler este o procedură simplă și rapidă, care nu necesită anestezie și nu provoacă disconfort. Iată pașii implicați în realizarea acestei investigații:
- Pregătirea copilului: În majoritatea cazurilor, copilul nu trebuie să urmeze o pregătire specială. Medicul va explica procedura și copilul va fi așezat confortabil pe o masă de examinare.
- Aplicarea gelului ecografic: Un gel transparent va fi aplicat pe pielea copilului, care ajută undele sonore să pătrundă mai ușor și să obțină imagini clare ale vaselor de sânge.
- Realizarea ecografiei Doppler: Medicul va aplica un transductor pe zona de examinare și va emite unde sonore care se reflectă de sângele care curge prin vasele de sânge. Aceste semnale sunt apoi transformate într-o imagine a fluxului sanguin.
- Interpretarea rezultatelor: Imaginile obținute vor fi analizate de medicul specialist pentru a evalua sănătatea sistemului circulator al copilului. În funcție de rezultate, se va stabili un plan de tratament adecvat.
Cum ajută ecografia Doppler în prevenirea complicațiilor pe termen lung?
Ecografia Doppler este un instrument esențial în prevenirea complicațiilor cardiovasculare pe termen lung. Detectarea timpurie a problemelor de circulație, cum ar fi blocajele vasculare sau malformațiile cardiace, permite intervenția rapidă și poate
Uncategorized
Care sunt costurile pentru crearea unui website – Explicații pe înțelesul tuturor

Dacă îți dorești ca afacerea ta să fie vizibilă și să atragă clienți online, primul pas este să ai un website. Dar întrebarea cea mai frecventă este: „Cât costă să fac un website?”. Poate părea complicat să înțelegi toate detaliile, dar în acest ghid îți vom explica totul pas cu pas, într-un mod simplu.
De ce costurile unui website pot fi diferite?
Un website este ca o casă. Prețul unei case poate varia în funcție de dimensiune, locație sau materialele folosite. La fel și în cazul unui website – prețul depinde de mai mulți factori:
- Tipul website-ului:
Dacă vrei doar un site simplu pentru a-ți prezenta afacerea, costul va fi mai mic. Dacă, însă, vrei un magazin online unde să vinzi produse sau o platformă unde oamenii să poată învăța, costul crește, pentru că e nevoie de mai multă muncă și mai multe funcționalități. - Numărul de pagini:
Un site cu 3-5 pagini (cum ar fi „Despre noi”, „Produse” și „Contact”) este mai ieftin decât unul care are zeci de pagini pentru fiecare produs sau serviciu oferit. - Designul site-ului:
Poți alege un design simplu sau unul personalizat, făcut special pentru afacerea ta. Designul personalizat este mai scump, dar poate face site-ul tău să arate unic. - Zona geografică:
Prețurile pentru crearea unui website diferă în funcție de locul unde lucrează echipa de dezvoltare. În România, de exemplu, prețurile sunt mai mici decât în SUA sau Europa de Vest.
Tipuri de website-uri și prețurile lor
Ca să înțelegi mai bine, iată câteva exemple de tipuri de website-uri și cât pot costa ele:
- Un site simplu sau un blog personal: Acesta are puține pagini și funcții de bază. Prețul poate începe de la 200 EUR.
- Site de prezentare: Ideal pentru micile afaceri care vor să arate cine sunt și ce oferă. Costul este între 500 și 2.500 EUR.
- Magazin online: Dacă vrei să vinzi produse sau servicii online, costul începe de la 5.000 EUR, pentru că sunt necesare funcționalități speciale, cum ar fi coșul de cumpărături și plățile online.
- Portaluri complexe: Acestea includ platforme educaționale sau directoare mari, cu multe pagini. Costurile pot depăși 10.000 EUR.
Etapele creării unui website
Construirea unui website presupune mai mulți pași, fiecare având un cost asociat:
- Planificarea:
Aici se stabilește ce tip de site ai nevoie și ce vrei să obții de la el. De exemplu, dacă vrei să atragi clienți sau să vinzi produse online. Cost: între 500 și 2.000 EUR. - Designul site-ului:
Alege cum vrei să arate site-ul. Poți opta pentru un design simplu sau unul care să iasă în evidență. Prețurile variază între 500 și 5.000 EUR. - Construirea efectivă a site-ului:
Acesta este procesul prin care site-ul devine funcțional. Se creează interfața pe care o văd utilizatorii (Front-End) și funcțiile din „spatele” site-ului (Back-End), cum ar fi stocarea datelor. Prețuri: 2.000-10.000 EUR. - Testarea și lansarea:
Înainte ca site-ul să fie disponibil publicului, trebuie verificat pentru a te asigura că totul funcționează perfect. Cost: între 500 și 2.000 EUR.
Cheltuieli suplimentare pentru întreținerea site-ului
Crearea unui website nu este singura cheltuială. Trebuie să iei în calcul și costurile de întreținere:
- Domeniul: Este numele site-ului tău (ex.: www.afacerea-ta.ro) și costă între 10 și 50 EUR/an.
- Găzduirea: Este locul unde „trăiește” site-ul tău pe internet. Costă între 30 și 600 EUR/an, în funcție de dimensiunea site-ului.
- Certificatul SSL: Este necesar pentru a proteja datele vizitatorilor tăi și costă între 10 și 400 EUR/an.
- Mentenanța: Actualizările și repararea eventualelor probleme pot costa între 50 și 5.000 EUR/lună.
Promovarea site-ului – un pas esențial
Un site fără vizitatori este ca un magazin gol. De aceea, promovarea este foarte importantă. Iată câteva metode prin care poți aduce oameni pe site-ul tău:
- SEO (Optimizare pentru motoarele de căutare):
Îți ajută site-ul să apară mai sus pe Google. Cost: 200-1.000 EUR/lună. - Reclame plătite (PPC):
Acestea sunt anunțurile care apar în fața clienților tăi, pe Google sau pe rețelele sociale. Costul începe de la aproximativ 100 EUR/lună. - Marketing pe rețele sociale:
Folosește platforme precum Facebook sau Instagram pentru a-ți promova afacerea. Costurile lunare sunt între 100 și 1.000 EUR. - Promovare pe alte website–uri:
Promovare pe alte website–uri la nivel national. Articole organice sau articole platite.
Costurile lunare incep de la aproximativ 100 de euro / luna.
Concluzie
Crearea unui website poate părea complicată, dar cu un partener de încredere, cum ar fi MirioDevelopment, poți construi un site adaptat nevoilor și bugetului tău. Gândește-te la site ca la o investiție: îți poate aduce mai mulți clienți, o imagine profesională și o pozitionare mai buna in mediul online.
Te invităm să descoperi mai multe!
Dacă vrei să afli și alte informații utile despre cum să îți dezvolți afacerea online, te așteptăm pe blogul nostru:
👉 https://www.miriodev.ro/blog-strategii-marketing-digital.
Sursa foto : pexels.com
Uncategorized
Dezmembrari MAN: Soluții practice pentru transport și logistică

Identificarea componentelor critice pentru siguranță
Sistemele vitale ale unui camion MAN, cum ar fi frânele, direcția și ansamblul suspensiei, necesită o atenție permanentă pentru a menține standardele de siguranță în operare. Defecțiunile care apar la nivelul acestor piese pot compromite stabilitatea și pot genera costuri ridicate de reparație. Prin monitorizarea constantă a semnelor de uzură și prin intervenții realizate de tehnicieni calificați, se poate prelungi durata de viață a fiecărui subansamblu. O inspecție detaliată, realizată cu echipamente specializate, este de obicei primul pas în depistarea problemelor ascunse.
Chiar și cele mai durabile vehicule comerciale își pot pierde treptat fiabilitatea dacă nu se acordă importanță componentelor strategice. Pentru a menține un nivel de siguranță optim, fiecare piesă responsabilă cu stabilitatea și frânarea trebuie supusă unor teste regulate. De asemenea, documentarea tuturor intervențiilor permite o evaluare corectă a performanțelor de-a lungul timpului și previne reparațiile repetate. AutoCam recomandă o abordare preventivă, adaptată nevoilor fiecărei flote, pentru a minimaliza riscurile în trafic.
Importanța colaborării cu furnizori specializați
O rețea de furnizori care înțeleg specificațiile tehnice ale modelelor MAN devine un aliat esențial în menținerea eficienței pe termen lung. Prin dezmembrari man, operatorii pot identifica rapid subansamblurile necesare și pot reduce considerabil perioadele de imobilizare a vehiculelor. În plus, furnizorii cu experiență oferă consiliere personalizată, asigurând compatibilitatea perfectă între piesă și modelul de camion deținut.
Acest tip de colaborare include, de obicei, și posibilitatea de a verifica istoricul componentelor recuperate. De la calitatea materialelor la conformitatea cu standardele producătorului, toate aceste detalii influențează funcționarea ulterioară a vehiculului. AutoCam pune accent pe seriozitate și promptitudine, astfel încât fiecare partener să beneficieze de servicii rapide și de piese în stare optimă de utilizare.
Metode de întreținere a flotei pe termen lung
Întreținerea flotei MAN constă într-o serie de proceduri planificate, concepute pentru a reduce la minimum riscurile de defecțiune și pentru a spori rentabilitatea. Verificările frecvente la nivelul sistemelor de ulei, filtrare și răcire mențin motorul în parametri optimi, iar inspecțiile periodice ale caroseriei și structurii metalice previn deteriorările ce pot apărea în condiții de drum dificile. Implementarea unui jurnal de service, în care să fie notate toate intervențiile și schimburile de piese, ajută la o organizare coerentă a activității de mentenanță.
Dincolo de aspectele mecanice, există și o componentă umană în prelungirea duratei de viață a vehiculelor. Stilul de condus are o influență semnificativă asupra uzurii premature, motiv pentru care șoferii sunt încurajați să adopte tehnici prudente și să raporteze la timp eventualele comportamente neobișnuite ale camionului. Prin combinarea unei tehnologii de diagnostic avansate cu o abordare atentă la volan, flotele rămân productive și sigure pe termen lung.
Optimizarea costurilor prin piese verificate
Achiziția unor componente noi poate reprezenta o cheltuială considerabilă, mai ales când sunt necesare reparații consistente. Piesele second-hand atent verificate pot fi o soluție rentabilă pentru a menține bugetul sub control fără a face compromisuri privind calitatea. De exemplu, anumite subansambluri, cum ar fi elementele de transmisie sau de suspensie, pot fi recuperate și recondiționate, oferind rezultate comparabile cu cele ale unui produs original nou.
Analiza prealabilă a stării pieselor și stabilirea exactă a cerințelor tehnice pentru camion reduc riscul de incompatibilitate și cresc randamentul exploatării. Odată clarificate specificațiile, se pot obține subansambluri corespunzătoare, care să funcționeze în parametrii necesari. Această strategie de cumpărare permite operatorilor de flote să investească doar în elementele strict necesare, concentrându-se pe menținerea vehiculelor MAN într-o stare competitivă pe piața transporturilor.
-
Administrație localăacum 7 ani
Consiliul Judeţean Argeş, pe primul loc la… salarii
-
Evenimentacum 1 an
Cel mai mare secret al Mafiei din adevarata „mafie a gunoaielor din Prahova” va fi deconspirat, luni, 04.12.2023, orele 13.00/Politisti corupti cu functie de conducere din MAI si I.P.J. Prahova – complici la santajele gruparii de criminalitate economico-financiar organizata pe care o acopera in acest judet/DOCUMENTE SI INREGISTRARI AUDIO – IN EXCXLUSIVITATE – Ziarul Incisiv de Prahova
-
Turismacum 3 ani
Cazare la hotel cu piscină în Călimăneşti-Căciulata
-
Afaceriacum 7 ani
Stilul traditional se pastreaza cu un semineu pe lemne
-
Afaceriacum 7 ani
Tot ce trebuie sa stii despre cum se poarta o camasa
-
Afaceriacum 7 ani
Lenjerii de pat confortabile si moderne de la Karo Boutique
-
Evenimentacum 6 ani
MAI “crapa” de deontologie profesionala/Seful IPJ Gorj- sex in masina cu amanta/Inregistrari audio si stenograme incendiare (I)
-
Afaceriacum 2 ani
Cum să vă poziționați site-ul pe prima pagină a motoarelor de căutare și să creșteți vizibilitatea